Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomalaishyppääjien kisa jäi ensimmäiseen kierrokseen

Skijumping Team

Suomalaishyppääjien kisa jäi ensimmäiseen kierrokseen

Julkaistu: 15.03.2015 klo 16:39
Julkaisija: Skijumping Team

Holmenkollenin HS134-mäki osoittautui viikonlopun aikana suomalaisille hankalaksi paikaksi. Sunnuntain kisaan selvitti karsinnasta tiensä kolme suomalaishyppääjää: Lauri Asikainen, Janne Ahonen ja Harri Olli. Ensimmäisen kierroksen hypyt jäivät kuitenkin sen verran lyhyiksi, että toiselle kierrokselle ei ollut kenelläkään kolmikosta asiaa.

Suomalaismiesten parhaasta tuloksesta Holmenkollenilla vastasi sunnuntaina Lauri Asikainen, jonka 117-metrinen hyppy ja pisteet 101,6 riittivät ensimmäisen kierroksen 35:n sijaan. Janne Ahonen hyppäsi 113,5 metriä (pisteet 94,7) sijoittuen 40:nneksi ja Harri Ollin 114,5-metrinen (pisteet 92,2) riittivät 43:nteen sijaan.

”Tänään oli lupaava karsinta. Varsinkin Ahosen suoritus (120,5 metriä) oli hyvä. Taso ei riittänyt tänään kisassa näissä olosuhteissa”, päävalmentaja Jani Klinga kommentoi päivän kisaa ja kääntää katseensa tulevaan kisaviikonloppuun: ”Lähdetään Planicaan tekemään tyylikästä kauden lopetusta.”

Maailmancup-kausi päättyy ensi viikonvaihteessa Planicassa, missä hypätään myös joukkuemäki. Suomelta jatkaa sama nelikko Planicaan eli Lauri Asikainen, Janne Ahonen, Jarkko Määttä ja Harri Olli.