Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomalaiset karsiutuivat Dew Tourin slopestylen finaalista

Lumilautaliitto

Suomalaiset karsiutuivat Dew Tourin slopestylen finaalista

Julkaistu: 12.12.2015 klo 09:29
Julkaisija: Lumilautaliitto

Yhdysvalloissa Breckenridgellä laskettiin eilen illalla Suomen-aikaan Dew Tourin miesten slopestylen karsinnat. Haluttuun kutsukisaan olivat paikan saaneet Janne Korpi ja Roope Tonteri.

Valitettavasti kumpikaan suomalaisista ei saanut puhdasta laskua haastavassa säässä aikaiseksi, joten molemmat tippuivat jatkosta. Tonteri pääsi kuitenkin mukaan viimeiselle karsintakierrokselle, mutta ei sielläkään onnistunut.

- No en nyt tiedä, mitä tässä nyt taas. Aamulla oli hyvä keli, mutta tietenkin tuli sitten kisoihin kisasää. Treenit oli vähän mitä sattuu ja uhkapelillä mentiin, eikä tällä kertaa nyt tullut seitsemää oikein. Uuden tempun sain kuitenkin laitettua raniin, eikä kisaviikollakaan mennyt kuin yksi kypärä rikki, Roope Tonteri kommentoi.

Tonteri oli oppinut uuden tuplan, tupla backflipin, jossa oli myös nyt kisalaskussa onnistunut. Valitettavasti kuitenkaan kokonaista laskua ei tällä kertaa saatu kasaan. Karsinnat voitti kanadalainen Mark Mcmorris pisteillä 95,40. Tonterin sijoitus oli 19:s pisteillä 29,40 ja Korven 23:s pisteillä 19,40.

- Ei ollut meidän päivä sitten yhtään. Hankalaa oli flättivalossa monella, eikä nyt natsannut meidänkään pojilla. On epätavallista, ettei yhtään ehjää rania tullut, mutta näitä sattuu aina toisinaan. Jannella oli hyvät temput tulilla hyppyreistä, harmi ekan kierroksen reilimoka ennen viimeisiä hyppyreitä. Hyvä kuitenkin, että Roope laittoi switch tupla bakcflipin raniin. Uutuudet on aina jees, päävalmentaja Antti Koskinen kommentoi.

Dew Tour on suomalaisten osalta ohi kaikkien harvinaisesti karsiuduttua finaaleistaan.

Tulokset: http://www.dewtour.com/actionsports/event/breckenridge-2015/full-results/2015_204_SNBSlopeM_SF

päävalmentaja Antti Koskinen, puh. 045 670 2060 / email. antti.koskinen@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044 543 1740 / email. tuukka.tams@fsa.fi