Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomalaiset askeleen päässä finaalista maailmancupin osakilpailussa Cottbussissa

Suomen Voimisteluliitto

Julkaistu: 31.03.2016 klo 22:00
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Miesten telinevoimistelun maailmancupin Saksan Cottbussin osakilpailut ovat alkaneet tänään permannon, renkaiden sekä hevosen karsintakilpailulla. Finaaliin pääsevät joka telineen kahdeksan parasta urheilijaa.  Suomalaisista tänään kilpailivat renkailla Tomi Tuuha sekä Markku Vahtila, molemmat edustavat Voimisteluseura Helsinkiä sekä permannolla voimisteli Jyväskylän voimistelijoiden Heikki Saarenketo.

Suomalaiset ylsivät renkailla hienoihin suorituksiin, sekä Vahtila että Tuuha sijoittuivat kymmenen parhaan joukkoon, ollen siten aivan askeleen päässä myös finaalipaikasta. Vahtila voimisteli pisteet 14,300 sijoittuen sijalle 9. ja Tuuha päätyi sijalle 10. pistein 14,100.

Finaalisija jäi todella lähelle ja alastulossa tullut askel, josta seurasi 0,3 pisteen vähennys, jäi todella harmittamaan.  Kokonaisuudessaan olen sarjaan kuitenkin tyytyväinen, niin voima- kuin heilahdusosat sujuivat hyvin." Kommentoi Vahtila suoritustaan, jolla jäi vain 0,1 pisteen päähän finaalisijasta.

Kilpailin  tänään uudella sarjalla ja sain sen suoritettua puhtaasti ilman suuria vähennyksiä. Voimaosissa minun pitäisi pysyä vielä pidempään, niin sitten sarja olisi jo todella hyvällä mallilla.” Mietti Tuuha kilpailun jälkeen.

Saarenketo kilpaili permannolla, mutta sortui muutamiin harmillisiin virheisiin ja sijoittui siten sijalle 28. pistein 12,950.

Näiden telineiden osalta finaalit kilpaillaan lauantaina, mutta miesten karsintakilpailut jatkuvat huomenna, kun Tuuha ja Saarenketo kilpailevat hypyn karsintakilpailussa.

Linkki karsinnan tuloksiin

Permanto:

1. Diego Hypolito BRA 15,250

2.Rok Klavora SLO 15,000

3. Oleg Verniaiev UKR 14,750

..

28. Heikki Saarenketo FIN 12,950

Renkaat:

1. Oleg Verniaiev UKR 15,050

2. Dennis Goossens BEL 15,050

3.Igor Radilov UKR 15,000

..

9. Markku Vahtila FIN 14,300

10. Tomi Tuuha FIN 14,100

Hevonen:

1. Hao Weng CHN 16,000

2. Oleg Verniaiev UKR 15,400

3. Daniel Corral MEX 15,200

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki