Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Sunnuntain moottoriurheilutärpit: SM-pisteet jaossa Rallisprintissä ja Jääradalla

Moottoriurheilu.tv

Julkaistu: 21.02.2016 klo 17:22
Julkaisija: Moottoriurheilu.tv

Hyvä median edustaja,

Tämä on AKK-Motorsport ry:n sekä Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen tiedote medialle, johon on koostettu päivän moottoriurheilutapahtumat Suomessa (CUP/SM/EM/MM). Tekstit ja kuvat vapaaseen editoriaaliseen käyttöön.

****************************************************************************

KAKSIPYÖRÄISET:

Jäärata:

KARI VEHNIÄINEN JATKOI VOITTOISAA VIIKONLOPPUAAN SAARIJÄRVELLÄ

Kun eilen Mäntsälässä ajettu jääradan SM-osakilpailu kutistui kansalliseksi, sai Saarijärvi tänään kunnian isännöidä kauden toista SM-osakilpailua. Kilpailu ajettiin Mäntsälän tapaan räntäsateessa, mutta tällä kertaa ilman ongelmia. Kari Vehniäinen jatkoi voittokulkuaan ja vei nimiinsä JR Lites A ja JR Open A -luokan ensimmäiset erät ja otti hopeaa toisista.

Eilinen Mäntsälän kilpailu päätettiin ajaa kuskien ja tuomariston yhteispäätöksellä kansallisena huonojen keliolosuhteiden ja riittämättömän aurauskaluston takia.

– Rataa oli vaikea erottaa, joten päätimme ehdottaa tuomaristolle kilpailun järjestämistä kansallisena. Se oli varmasti lopulta oikea päätös, Vehniäinen toteaa.

Lue koko artikkeli tästä.

NELIPYÖRÄISET:

Rallisprint:

PUTKINEN VEI VOITON NIKON NENÄN EDESTÄ

Rallisprintin SM-sarjan toisen osakilpailun suoritusta leimasivat runsaat ulosajot. Ensimmäisellä ajokerralla viime vuoden SM-kultamitalisti Joni Nikko ajoi pitkälle peltolenkille. Hän pääsi kuitenkin takaisin tielle, mutta sai tämän jälkeen vain unelmoida kärkipaikasta.

Kärkeen kaasutti Mäntyharjun Jari Putkinen. Tiedossa oli kova taisto toisella ajokerralla. Järjestäjät kysyivät ylimääräisessä ohjaajakokouksessa aurataanko rataa. Ei aurata, oli demokratian päätös ja näin toimittiin. Putkinen paransikin toisella ajokerralla hurjasti ja teki Nikolle vaikean tehtävän ottaa kiinni. Ero kaventui mutta sitä jäi joka tapauksessa reilun puolentoista sekunnin verran. Nelivetoisten kolmanneksi ajoi Raahen Pekka Keski-Korsu ennen Jari Lamminsivua ja seniorit voittanutta Timo Malavaa.

Lue koko artikkeli tästä.

www.moottoriurheilu.tv kokoaa suomalaisen moottoriurheilun yhdelle alustalle.
www.facebook.com/moottoriurheilutv
Twitter.com/mutvsuomi #moottoriurheilutv

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä: Nita Korhonen +358 400 542 271, Anette Latva-Piikkilä +358 40 772 4124 tai media@moottoriurheilu.tv.

Moottoriurheilu Media Oy on AKK-Motorsport ry:n ja Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen yritys, jonka tiedotusportaalina toimii www.moottoriurheilu.tv. Taustatoimittajina toimivat Nita Korhonen ja Anette Latva-Piikkilä.