Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Stora Ensosta Lahti2017 MM-kisojen pääyhteistyökumppani

Lahti 2017

Stora Ensosta Lahti2017 MM-kisojen pääyhteistyökumppani

Julkaistu: 24.09.2015 klo 12:00
Julkaisija: Lahti 2017

Uusiutuvien materiaalien yhtiö Stora Enso on Lahdessa vuonna 2017 järjestettävien pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen pääyhteistyökumppani. Stora Enso ja Lahti2017 haluavat yhdessä näyttää tietä ympäristön kannalta kestävässä tapahtumajärjestämisessä.

”MM-kisayhteistyöllä on Stora Ensolle aivan erityinen merkitys, koska yhtiön pitkä historia Suomessa ulottuu jo vuoden 1917 itsenäistymistä edeltävään aikaan”, toteaa Stora Enson toimitusjohtaja Karl-Henrik Sundström. ”Meille on kunnia saada olla mukana rakentamassa hienoa kansainvälistä urheilutapahtumaa vuonna, jona Suomi juhlii satavuotista itsenäisyyttään.”

”Juuremme ovat pohjoisissa metsissä, joissa on hiihdetty iät ja ajat. Siksi Lahden MM-kisojen yhteistyökumppanuus oli meille luonnollinen valinta. Stora Enson uusiutuvien materiaalien – pakkausten, biomateriaalien, puutuotteiden ja paperin – ansiosta tapahtuma voidaan toteuttaa huomattavasti kestävämmällä tavalla. Olimme mukana myös vuonna 2015 Falunissa kisatuissa MM-hiihdoissa, ja sen yhteistyökokemuksen pohjalta on hyvä jatkaa”, Sundström lisää.

”On hienoa päästä tekemään Stora Enson kanssa työtä sen eteen, että kisoista tulee onnistunut, kestävällä tavalla toteutettu kansainvälinen tapahtuma. Tavoitteena on yhdessä varmistaa, että kokemus on upea kaikille osallistujille, niin urheilijoille kuin katsojille”, sanoo MM-kisojen pääsihteeri Janne Leskinen.

”Stora Enso on ollut meille erinomainen yhteistyökumppani, ja nyt yhteistyömme syvenee entisestään”, toteaa Euroopan yleisradioliitto EBU:ssa talviurheilulajeista vastaava Ingolfur Hannesson. EBU:lla on Lahti2017-kisojen media- ja markkinointioikeudet. ”Valitsemme kumppaneiksi yrityksiä, jotka ovat valmiita antamaan panoksensa MM-kisoja ennen, niiden aikana ja niiden jälkeen. Haluamme varmistaa, että tapahtuma jättää positiivisen jäljen vuosiksi eteenpäin.”

”Stora Enso on ennenkin tukenut pohjoismaisia lajeja. Vuonna 2014 se sponsoroi maastohiihdon maailmancupia ja 2015 Falunin MM-kisoja. Hienoa, että yhtiö on nyt päättänyt ryhtyä Lahdessa vuonna 2017 järjestettävien MM-kisojen kumppaniksi”, toteaa Kansainvälisen hiihtoliiton FIS:n markkinointipäällikkö Marcel Looze.

Lahti isännöi pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisoja vuonna 2017 historiallisesti seitsemännen kerran. MM-kisat käydään 22.2.–5.3.2017. MM-esikisat (Salpausselän Kisat) järjestetään 19.–21.2.2016.

Stora Enso: Ulrika Lilja, viestintäjohtaja, puh. +46 72 221 9228
Stora Enso: Liisa Nyyssönen, Paper-divisioonan viestintäjohtaja, mediasuhteet Suomessa, puh. +358 40 544 349
Lahti2017: pääsihteeri Janne Leskinen, +358 400 300 930, janne.leskinen@lahti2017.fi

Liitteenä uusi Lahti2017 logo