Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Source Creative Oy ja Ski Sport Finland Ry viestintäyhteistyöhön

Source Creative Oy ja Ski Sport Finland Ry viestintäyhteistyöhön

Julkaistu: 28.09.2015 klo 14:06
Julkaisija: Source Creative Oy

– Ski Sport Finland tähtää mediataloksi

Digitaaliseen sisällöntuotantoon erikoistunut Source Creative Oy ja Ski Sport Finland aloittavat viestintäyhteistyön. Sourcen asiakkaita ovat jo ennestään alppihiihdon maailmancup Levillä sekä pohjoismaisten  lajien maailmancup Ruka Nordic. Nämä maailmancupit keräävät Suomeen vuosittain yli 600 median edustajaa, minkä lisäksi tapahtumia seuraa yhteensä miljoonat katsojat kansainvälisesti.

Ski Sportin tavoitteena on kehittää ja viedä eteenpäin omaa mediantuotantoaan sekä kumppaniviestintää.

”Haluamme olla tulevaisuudessa mediatalo, joka tarjoaa laaja-alaisen mediakokonaisuuden alppifaneille yhdessä kumppaneidemme kanssa. Kumppanien ja omien kanaviemme kautta pystymme tavoittamaan lähes miljoona suomalaista”, Ski Sportin markkinoinnista vastaava Samuli Leisti laskee.

Yhteistyön myötä Ski Sportin viestinnän strateginen osaaminen kasvaa. Alppilajit ovat jo vuosia pyrkineet erottumaan omalla tarinallaan perinteisestä urheilukentästä.

”Meillä on menestyksekäs historia aina Janne LahtelanKalle Palanderin ja Tanja Poutiaisen kilpailuajoista lähtien. Olemme olleet mukana kehittämässä urheiluviihdettä sekä kertomassa meidän tarinaamme lumiurheilussa koko Suomen kansalle. Maassamme on reilu puoli miljoonaa appilajien aktiivista harrastajaa, joille haluamme tuottaa esikuvia, elämyksiä ja kannustaa aktiiviseen elämäntapaan. Nyt tarina jatkuu muun muassa tämän päivän urheilijoiden Marcus SandellinAndreas Romarin ja Merle Soppelan luotsaamina”, Ski Sport Finlandin toimitusjohtaja Marko Mustonen sanoo.

Sourcen toimitusjohtaja Jaakko Kantola sekä viestinnän suunnittelija ja Levin ja Rukan maailmancuptapahtumien mediapäällikkönä toimiva Sanni Kivipelto ovat molemmat olleet jo aikaisemmin mukana toteuttamassa Ski Sportin viestintää.

”Olimme viimeksi mukana silloin, kun Ski Sport Ry itsenäistyi omaksi lajiliitoksi. Tahtotilanamme on kehittää Ski Sportin viestintää itsenäiseksi ja kokonaisvaltaiseksi mediakanavaksi. Selvittää ne mahdollisuudet, joissa voimme tehokkaimmin kertoa alppilajeista kisalähetyksien lisäksi ja palvella lumilajeista kiinnostunutta yleisöä, kumppaneita sekä sidosryhmiä”, Kantola kertoo.

Alppikausi lähtee kunnolla käyntiin Söldenin maailmancupin avauksesta 24.10. Sen jälkeen urheilijat siirtyvät kilpailemaan kotimaahan Levin maailmancupiin 13.11. alkaen.

***

Jaakko Kantola,
jaakko.kantola@source.fi

Marko Mustonen
Ski Sport Finland Ry
marko.mustonen@skisport.fi

***

Tulevan kauden aikana Ski Sport Finlandin toiminnasta ja urheilijoiden kuulumisista parhaan tiedon saa #skisportfinland kautta. Sosiaalisen median eri kanavat tulevat palvelemaan Ski Sportin viestintää yhä voimakkaammin. Myös Youtube –kanavalla toimivaan Ski Sport Finland TV:seen on tulossa uutta sisältöä Ski Expo –messuilta alkaen.

Alppilajien yhteyshenkilönä medialle toimii tulevana kautena Sanni Kivipelto. Kivipelto on aiemmin tehnyt Sourcelle muun muassa Hiihtoliiton viestintää sekä tuottanut sisältöjä Ski Sportin jäsenlehti Edgeen.

Sanni Kivipelto,
sanni.kivipelto@source.fi