Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » SONKilaisia nousi opiskelijaliikkeen johtopaikoille

Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

SONKilaisia nousi opiskelijaliikkeen johtopaikoille

Julkaistu: 21.11.2015 klo 18:15
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

SONKilaisia aktiiveja nousi sitoutumattoman opiskelijaliikkeen johtopaikoille kuluneen viikon aikana pidetyissä liittokokouksissa. Suomen opiskelijakuntien liiton SAMOK ry:n puheenjohtajaksi nousi upealla äänienemmistöllä Jemi Heinilä. Opiskelijoiden Liikuntaliitto OLL:n varapuheenjohtajaksi valittiin Marjukka Mattila. Suomen ylioppilaskuntien liitto SYL:n hallitukseen nousi Annu Komulainen.

”Olen todella innoissani siitä, että pääsen johtamaan ammattikorkeakouluopiskelijoiden liikettä ja taistelemaan suomalaisen osaamisen ja sivistyksen puolesta. Diplomaattisen ja ratkaisukeskeisen vaikuttamisen avulla opiskelijan huominen saadaan näyttämään taas hieman paremmalta”, Heinilä linjaa SAMOKin tiedotteessa.

”Liitto on tulevana vuonna osaavissa käsissä. Tiimistämme löytyy monipuolinen kattaus tekijöitä, joiden työpanoksella saadaan lisättyä opiskelijoiden hyvinvointia ja vakiinnutettua liiton taloudellista pohjaa”, kommentoi Mattila JYYn tiedotteessa valintansa jälkeen.

”SYL:llä on merkittävä rooli siinä, kuinka opiskelijat nähdään osana yhteiskuntaamme – innovatiivisina paremman tulevaisuuden rakentajina. Liiton tulee jatkossakin toimia kaikkien jäsentensä äänenä ja vaikuttaa koko yhteiskunnan päätöksentekoon opiskelijamyönteisesti”, Komulainen toteaa ylioppilaskuntansa tiedotteessa.

Jemi Heinilä
p. 044 383 1994, jemi.heinila@metkaweb.fi