Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Solisluu pois paikoiltaan - Korpi sivussa kuukauden

Lumilautaliitto

Solisluu pois paikoiltaan - Korpi sivussa kuukauden

Julkaistu: 27.01.2016 klo 11:27
Julkaisija: Lumilautaliitto

Janne Korpi joutuu ottamaan lepoa kuukauden verran. Laax Openin slopestylen finaalissa Korpi kaatui, minkä seurauksena solisluu meni pois paikoiltaan.

- Laaxissa otin frontti tonniin liikaa vauhtia. Oli aika heittävä nokka, niin lähti pyörimään pirun lujaa. Pyöri yli ja etukantti tökkäsi. Löin pääni, niin olin hetken aika kahvilla. Ajattelin, että ei tässä mitään pahaa sattunut. Alas laskiessa kättä alkoi kuitenkin särkeä, ja tiesin, että kaikki ei ole ihan kunnossa, Korpi kertoo tapaturmasta.

Suomeen palattuaan Korven olkapää kuvattiin Lääkärikeskus Dextrassa ja ylilääkäri Mikko Kirjavainen tutki käden. Tutkimuksissa osoittautui, että solisluu on pois paikoiltaan, mutta leikkaushoitoa ei tarvita.

- Nyt tulee kuukauden paussi, ja sitten jatkuu. Jää monet kisat välistä: Park City, Boston, Quebec ja Etelä-Korea, eli ainakin neljä kisaa. Kisat jatkuvat seuraavaksi US Openilla ja MM-kisoilla. Eipä se loukkaantuminen koskaan kivaa ole, mutta tähän on totuttu. Pitää vaan miettiä, miten pääsisi nopeasti takaisin. Onneksi ei tarvitse leikata, sillä silloin olisi mennyt koko kausi.

Kuukauden lepo mahdollistaa myös vanhan vamman hoitamisen:

- Mulla on jalassa rasitusvamma, joka pitää leikata. Luuta otetaan pois jalkapöydältä - siihen on tullut luupatti. Paranemiseen menee sama kuukausi, ja Dextrassa hoidetaan. On sattunut niin hemmetisti luupatin kanssa laskeminen, niin ei ole ollut hauskaa. Hyvä saada se pois.

A-maajoukkueen viralliset yhteistyökumppanit ovat Veikkaus ja Ruka

freestylejoukkueen päävalmentaja Antti Koskinen, email. antti.koskinen@fsa.fi / puh. 045 670 2060
tiedottaja Tuukka Tams, email. tuukka.tams@fsa.fi / puh. 044 543 1740

Lumilautaliiton mediapankki: