Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Slopestylejoukkueet treenaavat kahdesti päivässä myös kuivaharjoittelukaudella

Ski Sport Finland

Slopestylejoukkueet treenaavat kahdesti päivässä myös kuivaharjoittelukaudella

Julkaistu: 06.09.2016 klo 17:21
Julkaisija: Ski Sport Finland

Päävalmentaja Lahtela: Tärkeää on se arkinen, tasaisen tappava työ

Vaikka kilpailukauden alkuun on vielä reilusti aikaa, ahertavat slopestylemaajoukkueiden urheilijat työssään jo täysi höyry päällä. Suomen freestylemaajoukkueiden päävalmentaja Janne Lahtelan johdolla tekemiseen on tuotu ammattimaista suhtautumista toiminnan jokaiselle osa-alueelle. Lajin kattojärjestön Ski Sport Finlandin strategiaan kuuluvan ”The Winning Attitude” -asenteen alla urheilijan työn kokonaisvaltaisuutta on painotettu myös kuivaharjoittelukaudella.

- Huippua tavoiteltaessa erittäin tärkeää on se arkinen tasaisen tappava työ, jolla luodaan perustaa niille ”Season Highlights” -videoilla pyöriville otoksille, Lahtela niputtaa.

Slopestylejoukkueiden ohjelma viikolla 36 (osa joukkueesta harjoittelee omatoimisesti):

Ma 8.00 – 9.00 fysiikkaharjoitus, 15.15 – 16.45 fysiikkaharjoitus
Ti 7.30 – 9.00 fysiikkaharjoitus, 16.30 – 18.00 fysiikkaharjoitus
Ke 7:30 – 9.00 fysiikkaharjoitus, 15.15 – 16.45 fysiikkaharjoitus
To 10-13 hyppy- ja akrobatiaharjoitus SuperParkissa, 15-17 fysiikkaharjoitus
Pe 10-13 hyppy- ja akrobatiaharjoitus SuperParkissa, 14-16 fysiikkaharjoitus

Ski Slopestyle, maajoukkue: Anni Kärävä, Daniel Antell, Sami Säkkinen, Aleksi Patja, Antti Ollila, Joona Kangas

Ski Slopestyle, haastajaryhmä: Atte Heikkilä, Otso Räisänen, Eetu Rintamaa, Miika Virkki, Elias Syrjä

Lisätiedot:

Freestylehiihdon päävalmentaja Janne Lahtela +358 40 535 0531

Ski Slopestyle -joukkueiden valmentaja Tomi Uuniemi +358 40 966 2536

Viestintäpäällikkö Mikko Suursalmi +358 400 933 563

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ski Sport Finland on vuonna 2008 perustettu itsenäinen lajiyhdistys, joka jäsenseurojensa kanssa vastaa Suomessa alppi- ja freestyhiihdon lajien kehittämisestä ja menestyksestä. Alppilajien maajoukkueissa toimii yli 20 valmennuksen ja huollon asiantuntijaa jotka vastaavat 60 urheilijan valmentautumisesta. Kauden kotimaiset päätapahtumat ovat vuosittaiset maailmancupin osakilpailut Levillä ja Rukalla. Ski Sport Finland uuden strategiansa mukaisesti on nostanut positiivisen voittaja-asenteen ”The Winning Attitude” toimintojensa keskiöön. Asenne, vahva osaaminen ja tiimityö kannustaa menestymään.

Ski Sport Finland Association is the rights holder for Alpine and Freestyle skiing in Finland since 2008. ”Alpine Ski Team Finland” and  ”Freestyle Ski Team Finland” are brands of Ski Sport Finland.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki