Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » SELL Student Games 2016 -kisat sujuivat menestyksekkäästi

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

SELL Student Games 2016 -kisat sujuivat menestyksekkäästi

Julkaistu: 15.05.2016 klo 17:07
Julkaisija: Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Tampereella 13.-15.5.2016 järjestetyt SELL Games opiskelijaurheilukisat kokosivat viikonloppuna yhteen 1300 osallistujaa Suomesta, Eestistä, Latviasta, Liettuasta, Georgiasta, Saksasta, Nepalista, Kiinasta, Venäjältä ja Isosta-Britanniasta. Kisoissa oli mukana yhteensä 17 lajia, joihin oli avoin osanotto tasorajoihin katsomatta. Kisojen järjestelyistä vastasi paikallinen opiskelijaurheiluseura Turvoke ry.

- Opiskelijaurheilukisojen tunnelma on ainutlaatuista. Osallistujat eri maista tutustuvat toisiinsa ja kilpailevat erittäin reilun pelin hengessä. Iso kiitos vielä kaikille osallistujille, järjestäjille ja vapaaehtoisille mainioin kokemuksen luomisesta, isäntämaan Opiskelijoiden Liikuntaliiton puheenjohtaja Bennie Wardi kommentoi.

Vaikka kisoissa painotettiinkin matalaa osanottokynnystä tasorajoihin katsomatta, nähtiin kisoissa myös muutama kovan luokan huipputulos. Miesten painonnostossa liettualaisen moninkertaisen arvokisamitalistin Zygimantas Stanulisin nostama 170 kg on hänen nostoluokkansa kovin suoritus Nääshallissa kautta aikojen. Yleisurheilun puolella puolestaan nähtiin kauden kotimainen kärkiaika 13,85 Elmo Lakan toimesta miesten 110 metrin aidoissa. Hyvien tulosten lisäksi kisat näkyivät myös Tampereen katukuvassa.

- Kaikki meni niin kuin piti ja osallistujilla oli hauskaa, kisojen pääsihteeri Saila Huhtiranta riemuitsee.

Seuraavaksi tämä Suomen ja Baltian maiden opiskelijaliikuntajärjestöjä yhdistävä urheilutapahtuma järjestetään ensi vuonna Latvian Riiassa 19.-21.5.

Lisätietoja antaa:

Bennie Wardi

Opiskelijoiden Liikuntaliitto

bennie.wardi@oll.fi

Saila Huhtiranta

Pääsihteeri

SELL Student Games 2016

sellgames2016@tut.fi

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL) on 1924 perustettu valtakunnallinen opiskelija- ja korkeakoululiikunnan edunvalvonta- ja palvelujärjestö. OLL:n edustaa kaikkia Suomen korkeakouluopiskelijoita. OLL vaikuttaa, palvelee, kouluttaa, tutkii ja toimii niin kansallisilla kuin kansainvälisilläkin kentillä opiskelijaliikunnan puolesta.