Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Sandellille 14:s sija Hinterstoderissa

Sandellille 14:s sija Hinterstoderissa

Julkaistu: 28.02.2016 klo 17:06
Julkaisija: Ski Sport Finland

Marcus Sandell laski Itävallan Hinterstoderissa käydyssä maailmancupin suurpujotteluosakilpailussa parhaana suomalaisena 14:nneksi.

Ensimmäisen kierroksen jälkeen teknisesti hyvin laskeva Sandell oli sijalla 13 ja eroa kärkeen oli 1.94 sekuntia. Toiselle kierrokselle Sandell lähti hyvistä asemista, mutta ei kyennyt parantamaan sijoitustaan. Miehen kokonaisaika kahden laskun jälkeen oli 2.47,28.

"Hinterstoder ja 14:s sija. Ei ollu sitä mitä hain, mutta olen tyytyväinen molempiin kisoihin. Perjantain ja tämän päivän kisaan lähdin hyökkäämään todella paljon. Rinteen pinta oli kyllä vaikea ja välillä oli hankala saada pitoa, että olisi pystynyt työntämään siihen suntaa mihin olisi halunnut. Mutta  tässä on vielä kaksi kisaa jäljellä ennen finaalia ja toivon, että tulisi hyviä onnistumia ennen sitä", kommentoi Sandell viikonlopun tuloksia.

Suurpujottelun täydet maailmancuppisteet itselleen laski ranskalainen Alexis Pinturault. Kokonaisajoissa verratuna eroa Sandelliin oli yhteensä 3.40 sekuntia.

Samu Torsti ja Eemeli Pirinen eivät selviytyneet toiselle kierrokselle. Lopputuloksissa Torsti oli 32:s ja Pirinen 53:s.

Seuraa #skisportfinland

www.skisport.fi