Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Samu Torsti suurpujotteli voittoon Pyhän SM-kilpailuissa

Ski Sport Finland

Samu Torsti suurpujotteli voittoon Pyhän SM-kilpailuissa

Julkaistu: 17.04.2015 klo 13:43
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihdon SM-kilpailujen toisena päivänä Pyhätunturilla päästiin laskemaan torstailta perjantaille siirretty miesten suurpujottelun suomenmestaruuskilpailu. Erinomaiseen kuntoon kunnostetussa Piste Palanderissa maajoukkuelaskijat valtasivat palkintokorokkeen.

Kilpailun nopeimmat ajat molemmilla kierroksilla kirjautti Vasa Skidklubbenin ja A-maajoukkueen Samu Torsti, joka laski SM-kultaan 0.67 sekunnin erolla ennen Grankulla IFK:n Max Luukkoa, joka laski jo kauden neljännen aikuisten SM-mitalin. SM-pronssille laski Luukon tapaan Kauniaisten alppihiihtoseuraa edustava Marcus Sandell, joka hävisi Torstille 0.84 sekuntia.

– Rinne pysyi hyvässä kunnossa ja saatiin tasapuoliset olosuhteet kaikille laskijoille. Erityisesti ensimmäinen kierros oli minulta tänään hyvää laskemista ja siinä tultiin hyvää vauhtia alaspäin. Olen ihan tyytyväinen päivän suorituksiiin, tuore SM-kultamitalisti Torsti kommentoi.

Alppihiihdon SM-kilpailut laskettiin nyt ensimmäistä kertaa Pyhän FIS-rinteessä, joka on nimetty Kalle Palanderin mukaan Piste Palanderiksi. Laskijat ovat ottaneet rinteen omakseen ja hyvät olosuhteet siivittivät päivän voittajan kehumaan rinnettä

– Tää on huippurinne kilpailemiseen. Oikeastaan ainoa suomalaisrinne missä pitää vähän suunnitella ja miettiä mitä tekee laskuna aikana. Ei pysty vain tulla alaspäin, siinä mielessä tämä on erinomainen paikka kilpailla, Torsti kommentoi Piste Palanderia.

Perjantaina Pyhällä lasketaan vielä naisten EVLI FIS-suurpujottelu. Kilpailut jatkuvat lauantaina naisten ja miesten SM-pujottelulla sekä sunnuntaina laskettavalla EVLI FIS-pujotteluilla. Kilpailujen tulosseuranta osoitteessa www.skisport.fi/live

Miesten suurpujottelun SM-kilpailun tulokset: http://data.fis-ski.com/dynamic/results.html?sector=AL&raceid=81138

Tiedotteen liitteenä olevat kuvat käytettävissä toimitukselliseen käyttöön (kuvat: Jussi Väätäinen / Ski Sport Finland).

Jussi Väätäinen
tuottaja