Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Sami Säkkinen laski finaaliin ski slopestylen maailmancupkauden avauskisassa

Ski Sport Finland

Sami Säkkinen laski finaaliin ski slopestylen maailmancupkauden avauskisassa

Julkaistu: 27.02.2015 klo 07:50
Julkaisija: Ski Sport Finland

Freestylehiihdon ski slopestylen maailmancup käynnistyi tämän kauden osalta Yhdysvaltojen Park Cityssä hyvällä suomalaistuloksella. Neljästä suomalaislaskijasta Sami Säkkinen selvitti tiensä perjantain finaaleihin.

Osakilpailujen puutteesta kärsivän ski slopestylen maailmancupin avauskilpailujen karsinta laskettiin myöhään torstai-iltana Yhdysvalloissa. Kovatasoisissa kilpailuissa ovat mukana lähes kaikki maailman kärkilaskijat ja kilpailujen taso laajan osallistujarintaman myötä korkeampi kuin Itävallassa lasketussa MM-kisoissa.

Ensimmäisessä karsintaerässä vaikeista selkävaivoista toipunut kuusamolainen Sami Säkkinen laski kaksi hyvää laskua, joista jälkimmäinen toi finaalipaikan 83.40 pisteellä. Kummastakin erästä finaaliin jatkoi viisi laskijaa ja Säkkisen pisteet oikeuttivat erän kolmanteen sijaan Norjan Felix Stridsberg-Usterudin laskiessa kärkisijalle 89 pisteellä. Joona Kankaan laskut eivät riittäneet jatkopaikkaan ja 55.80 pistettä toivat erän 20. sijan.

Toisessä erässä vahvimman laskun teki viime talven olympiavoittaja USA:n Joss Christensen, joka takoi pisteet 95.00. Suomalaislaskijoista Eetu Rintamaa ei saanut ehjää laskua karsintaan ja tuloksena oli tänään toisen erän 19. sija 59.80 pisteellä. Miika Virkin kohtalona oli myös karsiutuminen 52.40 pisteen ja 23. sijan myötä.

Ski slopestylen finaalit lasketaan perjantai-iltana Park Cityssä. Finaaleja voi seurata suorana Eurosport 2 –kanavalla klo 22:30 alkaen.

Karsintojen tulokset: http://data.fis-ski.com/pdf/2015/FS/8376/2015FS8376QRL.pdf
1. karsintaerä: http://data.fis-ski.com/pdf/2015/FS/8376/2015FS8376RLH1.pdf
2. karsintaerä: http://data.fis-ski.com/pdf/2015/FS/8376/2015FS8376RLH2.pdf
Finaalien lähtölista: http://data.fis-ski.com/pdf/2015/FS/8378/2015FS8378FSL.pdf