Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Rytmisen voimistelun EM-kilpailuissa yksilöillä virheitä

Suomen Voimisteluliitto

Rytmisen voimistelun EM-kilpailuissa yksilöillä virheitä

Julkaistu: 18.06.2016 klo 21:27
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Rytmisen voimistelun EM-kilpailuissa Euroopan 20 parasta voimistelijaa ovat kilpailleet neliottelussa. Suomella oli ensimmäistä kertaa kaksi voimistelijaa Euroopan top 20 rytmisen voimistelijan joukossa.

Neliottelussa Ekaterina ”Katja” Volkova (Voimistelu- ja urheiluseura Elise) voimisteli sijalle 15./20. pisteillä 68,550.

"Näihin kilpailuihin valmistautuminen ei ihan mennyt suunnitelmien mukaan kisojen alla iskeneen flunssan ja kuumeen takia. Kahdessa viimeisessä välineessä tuli virheitä, mutta tavoitteenamme oli tehdä EM-kisoissa vapautuneita, isoja suorituksia. Keiloissa huolimattomuudesta johtuneet rajan ylitykset verottivat kaksi pistettä, mutta parempi että virheitä tulee nyt kuin olympialaisissa", Volkova kommentoi kilpailujen jälkeen.

Jouki Tikkanen (Rekolan Raikas) sijoittui sijalle 17./20. pisteillä 67,482:

”Oli upea fiilis kilpailla ottelufinaalissa. Keilat ja nauha olivat puhtaat suoritukset, vanne päivän paras: vapautunut ja täydellinen suoritus. Pallossa tuli riskin pudotus – ohjelma on vaikea ja parhaimmillaan varmasti ensi vuonna”, Tikkanen kommentoi.

Perjantaina EM-kilpailuissa Suomen joukkue saavutti kaikkien aikojen parhaan tuloksen joukkueiden kaksiottelussa.

Rytmisen voimistelun EM-kilpailut jatkuvat huomenna sunnuntaina 19.6. naisten ja joukkueiden välinefinaaleilla. Finaalissa nähdään Suomen joukkue keila-vanne-ohjelmallaan.

Rytmisen voimistelun EM-kilpailujen neliottelun tulokset

32, Rytmisen voimistelun EM-kilpailujen kaikki tulokset

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki