Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Rukasta Suomen freestylemaajoukkueen virallinen valmennuskeskus

Ski Sport Finland

Rukasta Suomen freestylemaajoukkueen virallinen valmennuskeskus

Julkaistu: 29.09.2016 klo 13:03
Julkaisija: Ski Sport Finland

Rukakeskus Oy ja Ski Sport Finland tekivät kolmivuotisen yhteistyösopimuksen.

Rukan hiihtokeskus ja Suomen alppi- ja freestylehiihdon kattojärjestö Ski Sport Finland ovat pitkään tehneet menestyksekkäästi yhteistyötä ja tuo työ jatkuu yhä antoisampana. Ruka ja SSF solmivat yhteistyösopimuksen, jonka tavoitteena on edesauttaa freestylelajien maajoukkueurheilijoita ja ko. lajien menestystä mm. varmistamalla erinomaiset valmennus- ja kilpailuolosuhteet Rukalla. Tavoitteena on lisäksi vahvistaa ja vakiinnuttaa Rukan asema Suomen kärkikeskuksena freestylelajien kilpailijoiden harjoittelu- ja kilpailukohteena. Rukasta tuli sopimuksen myötä myös Ski Sport Finlandin freestylelajien pääyhteistyökumppani.

Rukalla on investoitu monipuolisiin harjoittelufasiliteetteihin freestylelajeissa. Hiihtokeskus on toiminut näyttämönä vuoden 2005 MM-kilpailuissa ja viimeiset kuusi vuotta kumparelaskun maailmancup on startannut Rukalta.

- Lajiliiton yhtenä merkittävänä tehtävänä on luoda tasokkaita harjoitusolosuhteita harrastajille juniorista huipulle maassamme. Rukan freestylelajien valmennuskeskus mahdollistaa suomalaisten harjoittelemisen huippuluokan kansainvälisisissä olosuhteissa. Rukan kokonaisuutta tukee tiivis yhteistyö liiton, keskuksen ja Kuusamon kaupungin välillä ja yhteinen tahtotila kehittää niin olosuhteita kuin kansainvälistä kilpailu- ja harjoittelutoimintaa. Rukan pitkä lumikausi tukee kokonaisuutta, kommentoi Ski Sport Finlandin toimitusjohtaja Marko Mustonen.

- Rukalle pitkäaikainen yhteistyö Ski Sport Finlandin kanssa on ollut erittäin tärkeä. Freestylelajien kautta olemme saaneet keskuksellemme myös merkittävästi kansainvälistä tunnettuutta ja on hienoa, että näille asioille saadaan toivottua jatkumoa, lisää Rukakeskuksen paikallisjohtaja Matti Parviainen.

Lisätiedot:

Marko Mustonen, toimitusjohtaja, Ski Sport Finland +358 40 518 4559

Matti Parviainen, paikallisjohtaja, Rukakeskus +358 40 068 0282

Ski Sport Finland on vuonna 2008 perustettu itsenäinen lajiyhdistys, joka jäsenseurojensa kanssa vastaa Suomessa alppi- ja freestyhiihdon lajien kehittämisestä ja menestyksestä. Alppilajien maajoukkueissa toimii yli 20 valmennuksen ja huollon asiantuntijaa jotka vastaavat 60 urheilijan valmentautumisesta. Kauden kotimaiset päätapahtumat ovat vuosittaiset maailmancupin osakilpailut Levillä ja Rukalla. Ski Sport Finland uuden strategiansa mukaisesti on nostanut positiivisen voittaja-asenteen ”The Winning Attitude” toimintojensa keskiöön. Asenne, vahva osaaminen ja tiimityö kannustaa menestymään.

Ski Sport Finland Association is the rights holder for Alpine and Freestyle skiing in Finland since 2008. ”Alpine Ski Team Finland” and  ”Freestyle Ski Team Finland” are brands of Ski Sport Finland.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki