Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Rukajärvi neljänneksi Burton US Openissa

Kutsu.
Julkaistu: 07.03.2015 klo 01:00
Julkaisija: Lumilautaliitto

Enni Rukajärvi on sijoittunut Coloradon Vailissa kauden viimeisessä World Snowboard Tourin Elite-tason slopestyle-kisassa Burton US Openissa neljänneksi. Kisan kuten myös WST:n kokonaiskilpailun voittoon laski yhdysvaltalainen Jamie Anderson.

Enni sai parhaat pisteensä 80,8 kolmannesta laskustaan. Hänen laskunsa oli 50-50 to boardslide, gap to tailpress, noseslide, frontside 720, backside 540 ja caballerial 720. Andersonin voittopisteet olivat 90,9.

- Olen ihan tyytyväinen, että ländäsin runin. Reilit jäivät aika laimeiksi, niihin en vaan saanut tehtyä mitään järkevää. Aika fiiliksissä, että oli tälle kaudelle vika kisa niin pääsee lepäilemään, laskemaan ja kuvailemaan parhaille hangille, Rukajärvi kommentoi.

Miehissä kaikki suomalaiset jäivät karsintoihin. Roope Tonteri oli parhaana suomalaisena 16:s, Janne Korpi jäi kisan viimeiselle sijalle ja oli 27:s. Tonteri sai ensimmäisestä laskustaan pisteet 66,20. Hän onnistui laskussaan varsinkin hyppyreissä tehden niistä frontside 720, backside 1260 ja caballerial 1440, mutta pisteet eivät silti riittäneet. Korpi kaatui molemmat laskunsa. Peetu Piiroinen jätti osallistumatta selkävaivojen vuoksi. Miesten karsinnat voitti kanadalainen Mark McMorris pistein 85,00. Miesten kisan voittoon laski Japanin Yuki Kadono pisteillä 90,00.

Yhteyshenkilö Burton US Openissa:
Satu Järvelä p. 040-585 5550 / email. satu.jarvela@gmail.com

Lumilautaliiton mediapankki: