Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Rukajärvi ja Malin halfpipen Suomen-mestareiksi

Lumilautaliitto

Rukajärvi ja Malin halfpipen Suomen-mestareiksi

Julkaistu: 01.04.2016 klo 21:20
Julkaisija: Lumilautaliitto

Vuokatin SM-kilpailuiden finaalit saatiin alkuun halfpipellä. Vaikka päivä olikin hyvin vetinen, nähtiin todella hyvää laskemista olosuhteista huolimatta.

Vuokatin superpipe oli saatu erittäin hyvään kuntoon, mutta sää teki tällä kertaa haasteita. Räntä- ja vesisateessa paipin flätille muodostui kumpuja, jotka vaikeuttivat laskemista. Organisaatio ja talkooväki laskijoiden kera teki hienon työn, minkä ansiosta laskut sujuivat erittäin hyvin.

Avoimessa sarjassa naisten voittoon laski Enni Rukajärvi (75,00 p.), kakkoseksi Anni Halonen (73,25 p.) ja kolmanneksi Kristiina Nisula (40,25 p.). Miesten sarjassa nähtiin todella tiukkaa vääntöä, kun Markus Malin (85,8 p.) voitti Henri Laakkosen (85,5 p.) vain 0,30 pisteen erolla. Kolmanneksi laski Janne Korpi (81,75 p.).

- Tämä oli toinen paipissa, 2009 oli eka. Oli ihan hauska voittaa, kun ei tuota paippia tule niin paljon laskettua. Kiva sitä on laskea. Vuokatissa on ollut tosi hyvä tunnelma ja rento meininki, eikä vesisadekaan ihan liikaa haitannut. Tasoon tietenkin vähän vaikutti haastava keli, mutta silti kaikki laskivat tosi hyvin - ja varsinkin junnutytöistä tulee vielä kovia muijia. Huomenna jatketaan slopen finaalissa. Rata on tosi hyvä ja sitä on hauska laskea. Sielläkin varmasti nähdään hyviä raneja, Rukajärvi kommentoi.

Muut päivän voittajat olivat rookie-sarjassa Henna Ikola (73,00 p.) ja Sami Kallo (63,50 p.) sekä gromeissa Nelli Pätsi (28,0 p.) ja Valtteri Kautonen (58,00 p.).

Huomisen slopestylen finaali näytetään livestreamina Lumilautaliiton Youtube-kanavassa. Kisassa nähdään mukana mm. Enni Rukajärvi, Kalle Järvilehto, Nuutti Niemelä, Ville Paumola ja Kristiina Nisula.

Lähetys alkaa klo 11.00 ja kisat klo 11.15 osoitteessa https://www.youtube.com/user/Lumilautaliitto/live

Halfpipen tulokset: http://www.fsa.fi/kilpailuttapahtumat/tapahtumat/sm-kisat/

Kuvia SM-kisoista vapaaseen toimitukselliseen käyttöön (kuvat: Jani Kärppä / Lappikuva): http://www.epressi.com/mediapankki/kuvat.html?mediabank=44&p408=1&category=5648

SM-kilpailuiden yhteistyökumppanit ovat Vuokatti, Burton, Dumle, Barebar, Honor, Sokos Vuokatti ja Nescafe