Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Roope Tonteri hakee ensilumet Afrikasta ja Australiasta

Lumilautaliitto

Roope Tonteri hakee ensilumet Afrikasta ja Australiasta

Julkaistu: 18.08.2014 klo 14:45
Julkaisija: Lumilautaliitto

Tonteri hakee tulevalta kaudelta kisoja, kuvauksia ja ehjänä pysymistä.

Toissakauden tuplamaailmanmestari ja Sotsin olympialaisten slopestylen 11:s Roope Tonteri on aloittanut kautensa eksoottisissa merkeissä. Hän on käynyt laskemassa Etelä-Afrikassa, ja seuraavaksi hän pääsee lumille Australiassa.

- Olin Afrikassa tiimikaverini Marko Grilcin mukana kuvaamassa hänen nettiohjelmaansa Grilosodeen. Se oli todella hieno reissu ja oli siistiä käydä välillä jossain muualla kuin tutuissa paikoissa. Voisin melkein väittää, että se oli urani paras reissu. Oli hienoa nähdä kulttuuria, ja vaikka laskumesta oli pieni, niin siellä oli mukavaa pientä laskettavaa. Meillä oli myös hyvä porukka ja ihmiset olivat siellä tosi mukavia.

Afrikasta palattuaan Roope on käynyt laskemassa myös Suomessa Vuokatin pipeputkella. Australiaan hän lähtee tiistaina.

- Australiassakin on kuvaushommia ja sitten on parit kisat. Varmasti on hyvä reissu tulossa, ja sinnekin on hienoa lähteä, koska en ole ennen Australiassa käynyt.

Alkukauden kisat Roopella ovat Australian Mile High 25.-27.8. ja Style Wars 1.-3.9. Molemmista kisoista odotetaan kovatasoisia: niihin on ilmoittautunut mm. Sotshin slopestylen mitalisteja. Tonteri on kisojen ainut suomalainen. Australiasta kisat jatkuvat vielä Uudessa-Seelannissa Burton High Five -kilpailulla.

Uuden kauden Tonteri on aloittanut innoissaan. Viime kausi alkoi harmillisesti kahdella peräkkäisellä loukkaantumisella, joten nyt toiveissa on ehjä kausi.

- Kyllähän tuo käsi alkaa olemaan aika tikissä, mutta silti treenaamista pitää vielä jatkaa. Ei siitä varmaan koskaan tule entisen veroista, mutta kyllä se mukana pysyy. Kauteen lähdetään täysillä ja toivotaan, että pysytään ehjänä kauden läpi. Varmaan tulee paljon käytyä kisoja, mutta yritän myös saada kuva- ja videomateriaalia mahdollisimman paljon. Kisakalenteri tosin on vielä auki.

päävalmentaja Pekka Koskela, puh. 040-7231978 / email. pekka.koskela@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi