Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Romarin valmentaja: Olen erittäin tyytyväinen

Romarin valmentaja: Olen erittäin tyytyväinen

Julkaistu: 28.09.2016 klo 16:03
Julkaisija: Ski Sport Finland

Andreas Romarin paluu suksille on sujunut valmentaja Thomas Ericsonin mukaan erinomaisesti.

Suomen alppimaajoukkueen vauhtilajispesialisti Andreas Romar pääsi viime viikolla suksille ensimmäistä kertaa seitsemään kuukauteen. Romarin uusi valmentaja, ruotsalainen Thomas Ericson on suojattinsa tilanteesta mielissään.

- Olen todella tyytyväinen ensimmäiseen lumileiriin. Meillä oli erinomaiset neljä laskupäivää Italian Stelviossa, jonka jälkeen jatkoimme kuivaharjoittelulla Itävallan Maria Almissa, Ericson kertaa.

Andreas Romar on ollut poissa tositoimista viime helmikuussa Itävallassa sattuneesta polven loukkaantumisesta asti. Pitkän kuntoutuksen jälkeen on aina arvoitus, miten operoitu jalka kestää kuormitusta. Tässä tapauksessa polvi näyttää toimivan hyvin.

- Kaikki toimii hienosti. Tässä vaiheessa laskemisessa haetaan vapaiden laskujen myötä tuntumaa ja pyritään herättelemään polven lihaksistoa. Ja tuo laskutuntuman hakeminen jatkuu jälleen 11. lokakuuta. Vahvempana kuin koskaan, Ericson jatkaa.

Lisätiedot:

Viestintäpäällikkö Mikko Suursalmi +358 40 093 3563

Valmentaja Thomas Ericson +46 70 627 7374

Ski Sport Finland on vuonna 2008 perustettu itsenäinen lajiyhdistys, joka jäsenseurojensa kanssa vastaa Suomessa alppi- ja freestyhiihdon lajien kehittämisestä ja menestyksestä. Alppilajien maajoukkueissa toimii yli 20 valmennuksen ja huollon asiantuntijaa jotka vastaavat 60 urheilijan valmentautumisesta. Kauden kotimaiset päätapahtumat ovat vuosittaiset maailmancupin osakilpailut Levillä ja Rukalla. Ski Sport Finland uuden strategiansa mukaisesti on nostanut positiivisen voittaja-asenteen ”The Winning Attitude” toimintojensa keskiöön. Asenne, vahva osaaminen ja tiimityö kannustaa menestymään.

Ski Sport Finland Association is the rights holder for Alpine and Freestyle skiing in Finland since 2008. ”Alpine Ski Team Finland” and  ”Freestyle Ski Team Finland” are brands of Ski Sport Finland.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki