Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Pujottelijoilla haastavat olosuhteet Pyhän SM-kilpailuissa

Ski Sport Finland

Pujottelijoilla haastavat olosuhteet Pyhän SM-kilpailuissa

Julkaistu: 18.04.2015 klo 14:35
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppikauden viimeisistä SM-mitaleista laskettiin lauantaina haastavissa olosuhteissa Pyhätunturilla. Lämmin ilma ja haastavat radanmerkkaukset aiheuttivat lukuisia ulosajoja pujottelun SM-mitalitaistossa.

Naisten kilpailussa 42 laskijasta vain 12 selvitti molemmilla kierroksilla hyväksytysti. Kahden laskun yhteisajassa nopein oli Porin Slalomseuran Janina Mäkinen, joka laski urallaan ensimmäistä kertaa aikuisten SM-mitaleille. Hopealle pujotteli Santa Claus Ski Teamin Merle Soppela ja pronssille Riikka Honkanen Alpine Race Team Taaborista.

Miesten kilpailussa radan selvitti hyväksytysti 72:sta laskijasta vain 21, joista nopeimpana Grankulla IFK:n Victor Malmström. Kauniaislainen laski suomenmestaruuteen ennen Turun Slalomseuran Juho Dahlia ja kolmanneksi pujotellutta Espoo Slalomin Jens Henttistä.

Alppihiihtokausi päätetään sunnuntaina Pyhällä laskettavalla EVLI FIS-pujottelulla. Kilpailujen tulosseuranta osoitteessa www.skisport.fi/live

Naisten pujottelun SM-kilpailun tulokset: http://www.skisport.fi/@Bin/9153234/Pyh%C3%A4+Official+results+NC+SL+180415+Ladies.pdf

Miesten pujottelun SM-kilpailun tulokset: http://www.skisport.fi/@Bin/9153240/Pyh%C3%A4+Official+results+NC+SL+180415+Men.pdf

Tiedotteen liitteenä olevat kuvat käytettävissä toimitukselliseen käyttöön (kuvat: Jussi Väätäinen / Ski Sport Finland).

Jussi Väätäinen
tuottaja