Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Pohjoismaisten hiihtolajien urheiluvaikuttaja Ilkka Tiilikainen kuollut

Hiihtoliitto

Pohjoismaisten hiihtolajien urheiluvaikuttaja Ilkka Tiilikainen kuollut

Julkaistu: 27.05.2015 klo 16:45
Julkaisija: Hiihtoliitto

Lahtelainen pitkän linjan urheiluvaikuttaja Ilkka Tiilikainen on menehtynyt sairauskohtaukseen tiistaina.

Tiilikainen toimi vuosikymmenten ajan lukuisissa luottamustoimissa lahtelaisen, suomalaisen ja kansainvälisen hiihtourheilun parissa. Hän oli muun muassa Hiihtoliiton varapuheenjohtaja, lajiyhdistys Finnjumpingin puheenjohtaja sekä Kansainvälisen Hiihtoliiton yhdistetyn komitean jäsen.

Tiilikainen oli pitkäaikainen Lahden Hiihtoseuran johtokunnan jäsen ja Salpausselän Kisojen järjestelytoimikunnan puheenjohtaja. Hän oli lisäksi mukana useissa Lahden MM-kisahankkeissa ja oli myös vuoden 2017 MM-kisojen järjestelytoimikunnan jäsen.

- Ilkka oli luotettava, positiivinen ja arvostettu persoona, joka teki vuosikymmenten ajan pyyteetöntä työtä lahtelaisen, suomalaisen ja kansainvälisen hiihtourheiluun eteen. Hän halusi ja pystyi aina objektiivisesti etsimään rakentavia näkökulmia asioihin. Haluan esittää koko suomalaisen hiihtoväen puolesta syvimmän osanoton Ilkan omaisille, kommentoi Hiihtoliiton puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki