Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Pienet virheet veivät Merle Soppelalta paikan toiselle kierrokselle Åressa

Ski Sport Finland

Pienet virheet veivät Merle Soppelalta paikan toiselle kierrokselle Åressa

Julkaistu: 12.12.2014 klo 15:57
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihdon maailmancupin superviikonloppu Ruotsin Åressa käynnistettiin perjantaina naisten suurpujottelulla. Miehet laskevat oman suurpujottelun iltakilpailuna vielä tänään.

Naisten kilpailussa ainoa suomalaisedustaja Merle Soppela ylsi parhaimpaan sijoitukseen urallaan suurpujottelun maailmancupissa, mutta pienet virheet laskussa kostautuivat ja rovaniemeläinen jäi sekunnin toisen kierroksen paikasta. Sijoitus Itävallan Eva-Maria Bremin hallitsemalla avauskierroksella oli 36.

– Paljon oli hyvää laskussa, mutta tiettyihin virheisiin meni liikaa aikaa. Radan loppuosalla olin hieman väärillä laskulinjoilla, mutta peruslaskeminen oli parempaa mitä odotin eilisen ja tämän aamun lämmittelylaskujen jälkeen, Soppela kommentoi kisan jälkeen.

– Suurpujottelussa tämä oli kuitenkin paras kisa minulle maailmancupissa ja nyt näki, että toisen kierroksen paikka on täysin tehtävissä. Kovia nimiä jäi taakse ja hyvä nähdä, että eteenpäin ollaan menty, vaikka tulos ei muuten ollutkaan tavoitteiden mukainen.

Åressa alppihiihtäjillä on loisto-olosuhteet, kuten Levillä, mutta toisin kuin Keski-Euroopassa tällä hetkellä.

– Mäki oli kyllä törkeen hyvässä kunnossa. Ainoastaan radan lopussa oli kulumaa, mutta nekin taisi olla enemmän vanhoista radoista jääneitä epätasaisuuksia rinteen pintaan. Hyväkuntoinen rinne lupaa hyvää huomiseen pujotteluun, missä lähtönumero tulee olemaan aika samoja kuin Levillä.

Naisten suurpujottelun voittoon laski Slovenian Tina Maze, joka onnistui nousemaan voittoon ennen toiseksi laskenutta Ruotsin Sara Hectoria. Avauskierroksen jälkeen johdossa ollut Eva-Maria Brem jätettiin kisassa kolmanneksi.

Miesten suurpujottelu Åresta käynnistyy perjantaina MTV Maxilla ja Katsomo.fi klo 16:50 ja toinen kierros klo 19:50. Kilpailussa on mukana ovat Marcus Sandell (lähtönumero 19), Samu Torsti (37.) ja Eemeli Pirinen 62.

Lauantaina Åressa lasketaan naisten pujottelu. Ensimmäinen kierros klo 10:20 ja toinen kierros klo 13:10 MTV Maxilla, Katsomo.fi ja Eurosportilla.

Tulokset ja lähtölistat: http://data.fis-ski.com/dynamic/event-details.html?event_id=37031&cal_suchsector=AL

Mediayhteyshenkilö Åressa: Vastuuvalmentaja Janne Haarala, puh: +358 44 0948009

Lisätietoja: Tuottaja Jussi Väätäinen, +358 45 1209920, jussi.vaatainen@skisport.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon