Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Petra Olli paini turnausvoittoon Ruotsissa

Petra Olli paini turnausvoittoon Ruotsissa

Julkaistu: 21.02.2016 klo 13:52
Julkaisija: Suomen Painiliitto

Reilun kahden viikon kuluttua Latviassa käytäviin EM-kisoihin valmistautuva MM-hopeamitalisti Petra Olli paini vakuuttavaan voittoon Ruotsin Klippanissa. Erittäin kovatasoisessa Klippan Lady Open -turnauksessa sarjan 60 kg finaalissa Olli voitti Valko-Venäjän Anastasiya Huchokin vakuuttavasti pistein 12-1. Huchokin parhaita meriittejä aiemmilta vuosilta ovat EM-kulta vuonna 2013 ja MM-pronssi vuonna 2014 sarjasta 58 kg. Ollin ohella EM-kisoihin tiukasti tähyävät Sarianne Savola ja Tiina Ylinen eivät yltäneet mitaliotteluihin.

Klippan Lady Open –turnauksen tulokset: http://www.liga-db.de/Turniere/VT/2016/SE/160221_Klippan,Sweden/indexSWE.htm

Lisätietoja: valmentaja Ahto Raska, 045-2303797

Tanskassa painitussa miesten kreikkalais-roomalaisen painin Thor Masters -turnauksessa parhaiten suomalaisista onnistuivat sarjassa 59 kg Jani Haapamäki ja sarjassa 66 kg Matias Lipasti, joiden sijoitus oli neljäs.

Thor Masters –turnauksen tulokset: http://www.liga-db.de/Turniere/VT/2015/DK/160220_NykoebingFalster/ENG1089221247_sl.pdf

Lisätietoja: päävalmentaja Juha Lappalainen, 044-3030273

Painiliitto tekee lopulliset EM-valinnat ensi viikon aikana. Painin EM-kisat käydään 8.-13.3.2016 Latvian Riikassa. Yle välittää EM-kisat kanavillaan.

Rion Olympialaisten karsintaturnauksiin Suomen joukkueet nimetään EM-kisojen jälkeen. Lopuista olympiapaikoista taistellaan kolmessa karsintaturnauksessa, joista ensimmäinen on huhtikuun puolivälissä Serbiassa pidettävä Euroopan maanosakarsinta. Tämän jälkeen on vielä kaksi maailman karsintaa, Mongoliassa ja Turkissa. Suomen Painiliiton tavoite on saavuttaa kaksi lisäpaikkaa jo Rioon valittujen Petra Ollin ja Rami Hietaniemen lisäksi.

Suomen Painiliitto on 110-vuotias Suomen painin kattojärjestö.

Yhteystiedot:
Suomen Painiliitto ry