Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Peter Tallberg, urheilun herrasmies ja maailmankansalainen

Kirjapaja

Peter Tallberg, urheilun herrasmies ja maailmankansalainen

Julkaistu: 21.10.2014 klo 14:34
Julkaisija: Kirjapaja

Urana olympiakisat. Peter Tallbergin tuulinen elämä (Kirjapaja) kertoo ainutlaatuisesta urheilijan ja urheilujohtajan urasta kansainvälisellä näköalapaikalla.

Suomen Olympiakomiteassa Peter Tallberg on vaikuttanut yli 40 vuotta ja Kansainvälisessä Olympiakomiteassa (KOK:ssa) lähes yhtä kauan, toiseksi pitkäaikaisimpana jäsenenä. KOK:n jäsenyys on kuljettanut häntä ympäri maailmaa ainutkertaisiin tilanteisiin, tapaamaan maailman johtajia, silmäätekeviä ja urheilun huippuja. Huipulla hän on urheillut itsekin, purjehtien muun muassa viisissä olympiakisoissa.

Tallbergin elämä ei suinkaan ole ollut pelkkää urheilua ja urheiluelämän merkittäviä toimia. Hän on tehnyt pitkän päivätyön myös liike-elämässä ja muun muassa perheyrityksen johdossa sekä useiden yritysten ja yhdistysten hallituksissa.

Peter Tallbergin (s. 15.7.1937) kokemukset ja muistot monipuolisen elämän varrelta luovat ajankuvaa aina sodanjälkeisistä vuosista ja Helsingin olympiakisoista tähän päivään.

Kokeneet urheilutoimittajat ja -kirjailijat Arto Teronen ja Jouko Vuolle sanovat kirjan esipuheessa olevansa ”ylpeitä ja iloisia saadessaan kirjoittaa teosta Peter Tallbergista – urheilun herrasmiehestä”.

Arto Teronen ja Jouko Vuolle, Urana olympiakisat. Peter Tallbergin tuulinen elämä. Kirjapaja 2014. 206 s. Kl 99 ja 79.1. ISBN 978-952-288-140-3. Ovh. 34,90.

Arto Teronen ja Jouko Vuolle ovat tehneet yhdessä suosittua Kiveen hakatut -radiosarjaa ja Kiveen hakatut -kirjojakin jo neljä sekä teokset Taiteilijakukkulalla (2012) ja Pelimies Jerry Salmi (2013).

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: Kirjapaja/viestintäpäällikkö Marja-Liisa Saraste, marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi; 040 553 4757 tai Jouko Vuolle, jouko.vuolle@yle.fi; 0400 505 306 ja Arto Teronen, arto.teronen@gmail.com; 040 545 1312.

Arvostelukappaleet: Minna Vatja, minna.vatja@kirjapaja.fi

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki