Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Paumola kolmanneksi tulevalla Olympia-slopestyleradalla

Lumilautaliitto

Paumola kolmanneksi tulevalla Olympia-slopestyleradalla

Julkaistu: 21.02.2016 klo 09:37
Julkaisija: Lumilautaliitto

Ville Paumola on ottanut uransa parhaan maailmancup-sijoituksen PyeongChangista Etelä-Koreasta sijoittuen kolmanneksi maailmancupin slopestylessä. Voittoon kisassa laski Brock Crouch Yhdysvalloista ja toiseksi Seppe Smits Belgiasta.

- Ihan hyvä fiilis siihen nähden, että missattiin treenipäivät ja olen ollut kipeänä koko viikon. Olen ihan mielissäni, että sain ländättyä ranin, vaikkei se ollut ihan sitä mitä olisin ehkä halunnut tehdä. Se kuitenkin riitti podiumille tänään. Oli tosi vaikea keli. Kovan tuulen vuoksi treeneissä ei pystynyt montaa kertaa kaikkia hyppyreitä edes hyppäämään - saati että olisi saanut tehtyä mitään temppuja. Ensimmäisen ranin kaaduin ja tokalla tein vähän helpomman mitä olin ajatellut, mutta kuitenkin pysyin pystyssä. Kolmannella yritin vielä parantaa, mutta kaaduin senkin. Hyvä rata oli ja isot hyppyrit, niin mukava oli laskea, kuumeisena laskenut Paumola kommentoi.

- Erittäin fiilis, että päästiin podiumille. Haastava rata ja haastava keli, että vauhtien kanssa oli melkoista arpomista. Aika monella menikin hypyt pitkäksi tai jäi kumpuun. Onneksi Villellä yhdellä laskulla osui vauhdit kohdalleen Villellä ja temput oli kunnossa, valmentaja Antti Koskinen kommentoi.

Jo pitkän uran maajoukkueessa laskenut Paumola sai parhaasta laskustaan pisteet 77,10. Crouchin voittopisteet olivat 85,16 ja Smits keräsi 79,96 pistettä. Paumolan paras lasku oli backside 270 boardslide, boardslide 270, bonkki transfer, 50-50 frontside 180, switch backside 900, backside 1080 ja frontside 1080.

Henri Laakkonen ja Kristiina Nisula eivät päässeet ksiassa finaaliin. Laakkonen oli 30:s ja Nisula 12:s.

Tulokset: http://data.fis-ski.com/dynamic/results.html?sector=SB&raceid=12452

freestylejoukkueen päävalmentaja Antti Koskinen, email. antti.koskinen@fsa.fi / puh. 045 670 2060
tiedottaja Tuukka Tams puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi

A-maajoukkueen viralliset yhteistyökumppanit ovat Veikkaus, Ruka ja honor.

Lumilautaliiton mediapankki:

Suomen Lumilautaliitto