Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Paikka olympialaisten jatkokarsintaan varmistui miesten telinevoimistelussa

Suomen Voimisteluliitto

Paikka olympialaisten jatkokarsintaan varmistui miesten telinevoimistelussa

Julkaistu: 28.10.2015 klo 12:47
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Suomen 6-ottelijat Oskar Kirmes ja Heikki Niva onnistuivat telinevoimistelun MM-kilpailuissa Glasgowssa ja ylittivät kumpikin Rion Test Eventiä eli seuraavaa karsintakilpailua varten vaaditun pisterajan. Maakiintiöiden takia Suomi voi kuitenkin lähettää Test Eventiin vain yhden voimistelijan, joten Nivalla ja Kirmeksellä on edessään karsinnat kotimaassa.

Viimeisen MM-kilpailuissa jaossa olleen Test Event-paikan lunastivat itävaltalaiset pisteillä 81,130. Heikki Nivan yhteispisteet olivat 81,198 ja Oskar Kirmeksen 82,997.

”Molempien on tehtävä kovaa töitä. Tähän kisaan voi olla tyytyväinen. Molemmat tulivat valmiina kilpailuun. Oli hyvin harjoiteltu ja he olivat itsevarmoja”, kommentoi sekä Kirmestä että Nivaa valmentava Mati Kirmes.

Suomella on nyt yhteensä neljä paikkaa huhtikuussa 2016 käytävään Test Eventiin. Aiemmin tänä syksynä rytmisen voimistelun MM-kilpailuissa Ekaterina Volkova, Jouki Tikkanen sekä rytmisen voimistelun maajoukkue lunastivat itselleen paikat jatkokarsintaan.

Kansainvälisen Voimisteluliiton FIG:n uutinen aiheesta.

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki