Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Päävalmentaja Lahtela: Kaikessa tähdätään Pyeongchangiin

Ski Sport Finland

Päävalmentaja Lahtela: Kaikessa tähdätään Pyeongchangiin

Julkaistu: 23.08.2016 klo 14:59
Julkaisija: Ski Sport Finland

Kumparemaajoukkueen tämän kauden tavoitteena on saada ainakin yksi laskija maailmancupin kokonaiskilpailussa kolmen parhaan joukkoon. Slopestylessä odotetaan kuumeisesti ykköslaskija Sami Säkkisen paluuta suksille.

Suomen freestylemaajoukkueiden kesäleirien painopiste on ollut hyppyjen harjoittelu ja niiden vaikeusasteen nostaminen vesihyppyreillä. Lumileiritys alkaa Sveitsin Zermatissa lokakuun alusta ja sen jälkeen joukkueet ovat lumilla viisi päivää viikossa läpi kauden.

- Viime kaudella kumpareissa palattiin mitalitasolle ensimmäisen kerran seitsemään vuoteen, mikä on tuonut hyvää itseluottamusta koko joukkueeseen. Jimi Salonen on meidän selkeä ykköstykki ja tavoite on kirkastaa viime kaudella saavutettua maailmancupin kokonaiskilpailun viidettä sijaa. Kaikessa työssä tähdätään Pyeongchangin vuoden 2018 olympialaisiin, summaa freestylen päävalmentaja Janne Lahtela.

Slopestylemaajoukkueen ykköslaskija Sami Säkkinen loukkaantui juuri ennen viime kauden alkua, mutta kuntoutuminen on hyvässä vauhdissa ja hänen paluutaan suksille odotetaan mielenkiinnolla. Säkkinen on päässyt tekemään jo mm. aitahyppyharjoituksia.

- Joukkueena tavoittelemme finaalipaikkoja maailmancupkisoissa ja olympiarankingissa top 30 -sijoitusta, Lahtela jatkaa.

Päävalmentaja Janne Lahtela +358 40 535 0531

Viestintäpäällikkö Mikko Suursalmi +358 400 933 563

Ski Sport Finland on vuonna 2008 perustettu itsenäinen lajiyhdistys, joka jäsenseurojensa kanssa vastaa Suomessa alppi- ja freestyhiihdon lajien kehittämisestä ja menestyksestä. Alppilajien maajoukkueissa toimii yli 20 valmennuksen ja huollon asiantuntijaa jotka vastaavat 60 urheilijan valmentautumisesta. Kauden kotimaiset päätapahtumat ovat vuosittaiset maailmancupin osakilpailut Levillä ja Rukalla. Ski Sport Finland uuden strategiansa mukaisesti on nostanut positiivisen voittaja-asenteen ”The Winning Attitude” toimintojensa keskiöön. Asenne, vahva osaaminen ja tiimityö kannustaa menestymään.

Ski Sport Finland Association is the rights holder for Alpine and Freestyle skiing in Finland since 2008. ”Alpine Ski Team Finland” and  ”Freestyle Ski Team Finland” are brands of Ski Sport Finland.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki