Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Oulun Kärpät ja Terveystalo jatkavat yhteistyötä

Terveystalo

Oulun Kärpät ja Terveystalo jatkavat yhteistyötä

Julkaistu: 21.05.2014 klo 13:19
Julkaisija: Terveystalo

Tuore Suomen mestari, jääkiekkoseura Oulun Kärpät ja junioriseura Oulun Kärpät 46 ovat solmineet monivuotiset yhteistyösopimukset Terveystalon kanssa. Terveystalo vastaa nyt koko Kärppä-perheen terveyden ja äkillisten vammojen hoidosta.

Terveystalo on solminut jääkiekkoseura Kärppien ja sen junioriorganisaation kanssa yhteistyösopimuksen urheilutapaturmien ja terveyden hoitamisesta sekä markkinointiyhteistyöstä. Yhteistyön tavoitteena on tarjota sekä edustusjoukkueen pelaajille että junioreille toimiva ja monipuolinen palvelukokonaisuus.

- Terveystalo on luotettava kumppani, maanlaajuinen toimija sekä vahva ammattilainen, ja siksi hyvä yhteistyökumppani. Saamme Terveystalosta kaikki terveyspalvelut nopeasti saman katon alta. Näin huolehdimme, että mahdollisimman moni pelaajamme on hyvässä kunnossa ja pystyy antamaan peleissä kaikkensa, sanoo Oulun Kärppien yhteyspäällikkö Jouni Loponen.

Jo kolme vuotta jatkunut yhteistyö Kärppien kanssa laajentui ensimmäistä kertaa myös juniorijoukkueeseen. Loukkaantumisten hoidon lisäksi junioreille ja heidän vanhemmilleen tarjotaan tietoa vammojen ennaltaehkäisemisestä ja yleisesti urheilijan terveydestä.

- Meille on erityisen arvokasta, että Terveystalosta tarjotaan junioreille sopivia palveluita, kuten tietoa urheiluvammojen ennaltaehkäisystä ja ravinnosta. Kaiken kaikkiaan yhteistyö on todella hieno asia ja tuo suuren lisäarvon junioritoimintaamme, kertoo Oulun Kärpät 46 Ry:n toiminnanjohtaja Mika Pieniniemi.

Erikoislääkärit ja yhteyshenkilö takaavat yhteistyön laadun

Pääasiallisesti Kärppien pelaajien terveydenhuollosta vastaa Terveystalo Oulu. Yksikössä hoituvat niin kuvantamiset, leikkaukset kuin laboratoriopalvelut. Näiden lisäksi toimivia terveyspalveluita täydentävät urheiluvammoihin erikoistuneet lääkärit ja joukkueen oma sport-koordinaattori.

- Jääkiekossa yleisimpiä vammoja ovat pää-, olkapää-, polvi- ja rannevammat, jotka vaativat nopeaa hoitoa ja kuntoutusta. Meillä on niin sanottuja Kärppä-lääkäreitä, jotka hoitavat näitä ja omaa erikoisalaansa koskevia tapauksia. Hoidamme täällä Kärppien liigapelaajien vammat ja tarjoamme mahdollisuuden myös junioripelaajien hoitoon, kertoo Oulun Terveystalon yksikönjohtaja Martti Lakovaara.

Kärppien ja Terveystalon monipuolinen yhteistyö kattaa pelaajien terveydenhuollon lisäksi myös molempien Kärppä-organisaatioiden työntekijöiden työterveyshuollon.

- Kyseessä on todella monipuolinen sopimus, jossa olemme mielellämme mukana.  Olemme ylpeitä, että saamme tehdä tuoreiden Suomen mestareiden kanssa yhteistyötä, huolehtia heidän lääkäripalveluistaan ja kehittää heidän kanssaan yhdessä Sport-palveluitamme, Lakovaara toteaa.

Lisätietoja medialle:

Oulun Kärpät Oy, yhteyspäällikkö, Jouni Loponen, p. 0400 727 129, jouni.loponen@oulunkarpat.fi
Oulun Kärpät 46 Ry, toiminnanjohtaja, Mika Pieniniemi, mika.pieniniemi@oulunkarpat46.fi
Terveystalo Oulu, yksikönjohtaja, Martti Lakovaara, p. 0400 684 188, martti.lakovaara@terveystalo.com
Terveystalo, asiakkuuspäällikkö, Sport, Mika Kivinen, p. 0400 462 199, mika.kivinen@terveystalo.com

Terveystalo on Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalo työllistää valtakunnallisesti lähes 6 500 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon verojalanjälki vuonna 2013 oli yhteensä 75,5 miljoonaa euroa ja samana vuonna Terveystalo investoi suomalaisten terveyspalvelujen kehittämiseen 28 miljoonaa euroa. www.terveystalo.com