Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Oskar Kirmes paransi EM-finaalissa

Oskar Kirmes paransi EM-finaalissa

Julkaistu: 21.04.2017 klo 16:32
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Telinevoimistelun EM-kilpailuissa Romanian Cluj-Napocassa oli tänään ohjelmassa suomalaisittain mielenkiintoinen 6-ottelun finaali, jossa kilpaili myös Suomen Oskar Kirmes. Kirmes onnistui parantamaan suoritustaan alkukilpailusta ja sai loppupisteet 79,065, ollen lopputuloksissa 17.

Kirmes oli tyytyväinen kilpailuun kokonaisuutena, vaikka suoritukseen jäikin vielä parannettavaa.

”Renkaiden alastulo tuli pyllylleen ja se tottakai harmittaa. Pikkuvirheitä tuli, mutta kaikki sarjat menivät läpi, joten kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen suoritukseeni. Ennen kauden alkua oli pitkä tauko kilpailemisesta, joten on kiva olla taas kisa-areenoilla.”, Kirmes summasi finaalisuorituksensa.

6-ottelun tulokset:

1. Oleg Verniaiev, Ukraina, 85,866

2. Artur Dalaloyan, Venäjä, 85,498

3. James Hall, Iso-Britannia, 84,664

17. Oskar Kirmes, Suomi, 79,065

Espoon Telinetaitureita edustava Kirmes kilpailee seuraavan kerran Voimistelun SM-kilpailuissa Jyväskylässä 12.-14.5.

Lisätietoja: Mikko Peltonen, tiedottaja, puh. 0400 800 707, mikko.peltonen@voimistelu.fi

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja aikuisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki