Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Opiskelijoiden Liikuntaliitto on nyt SETAn kannatusjäsen

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Opiskelijoiden Liikuntaliitto on nyt SETAn kannatusjäsen

Julkaistu: 05.03.2015 klo 15:15
Julkaisija: Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Seta on hyväksynyt Opiskelijoiden Liikuntaliiton kannatusjäsenekseen. OLL kokee, että yhdenvertaisuustyö suomalaisessa liikunta- ja urheilukentässä on vasta alussa, ja liittokokous päätti marraskuussa 2014 yksimielisesti hakea Setan kannatusjäsenyyttä.

”Setan hallitus vastaanotti ja hyväksyi OLL:n hakemuksen kannatusjäseneksi mielellään. OLL on aikaisemmin jo sitoutunut ensimmäisenä opiskelijaurheilujärjestönä Brightonin (1994) julistukseen, joka sisältää sitoutumisen yhdenvertaiseen ja kaikkia kunnioittavaan liikuntaan naisten aseman parantamiseksi. OLL:n vahva tahtotila tehdä liikunnasta kaikille mahdollista ja myös sukupuolen ja seksuaalisuuden moninaisuutta kunnioittavaa on erinomaista”, sanoo Setan puheenjohtaja Panu Mäenpää.

”Jatkamme OLL:ssä työtä yhdenvertaisuuden hyväksi vahvasti ja määrätietoisesti. Työväen Urheiluliitto liittyi vuosi Setan kannatusjäseneksi ja avasi samalla liikunta- ja urheilujärjestöjen pelin, me otimme pallon vastaan. Toivomme, ettei seuraavaan mene enää vuotta, ja haastammekin kaikki liikunnan ja urheilun toimijat mukaan työhön!” OLL:n puheenjohtaja Matias Vainio kannustaa.

Lisätietoja Setasta: http://seta.fi/

Matias Vainio

matias.vainio@oll.fi

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL) on 1924 perustettu valtakunnallinen opiskelija- ja korkeakoululiikunnan edunvalvonta- ja palvelujärjestö. OLL edustaa kaikkia Suomen korkeakouluopiskelijoita. OLL vaikuttaa, palvelee, kouluttaa, tutkii ja toimii niin kansallisilla kuin kansainvälisilläkin kentillä opiskelijaliikunnan puolesta. OLL vastaa suomalaisesta opiskelijahuippu-urheilusta sekä kansainvälisestä järjestötoiminnasta ja liikunnan edunvalvonnasta opiskelijoiden osalta.

Opiskelijoiden Liikuntaliitto
Lapinrinne 2