Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » ONGINNAN SUOMEN MESTARUUDET RATKEAVAT 2.8. SAIMAAN KANAVALLA

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö

ONGINNAN SUOMEN MESTARUUDET RATKEAVAT 2.8. SAIMAAN KANAVALLA

Julkaistu: 27.07.2015 klo 13:56
Julkaisija: Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö

Perinteinen Suomen kesäonginnan mestaruuskisa kilpaillaan jälleen Saimaan kanavalla Lappeenrannassa. Ensi sunnuntaina elokuun 2. päivänä käytävään kisaan kokoontuu lähes 700 onkijaa ympäri maan.

Kilpailupaikka ja kisakeskus sijaitsevat Saimaan kanavalla Kansolan sillan välittömässä läheisyydessä ja itse kilpailualue sijaitsee molemmin puolin kanavaa sekä ylä- että alavirtaan kilpailukeskuksesta. Opastus kilpailupaikalle alkaa valtatieltä 6, josta käännytään tielle 13 (Nuijamaantie). Nuijamaantieltä käännytään Metsäkansolantielle ja lopuksi Kaarnantielle, jonka varrella kisakeskus sijaitsee.

Kilpailualueen luontainen kalasto on varsin monipuolinen. Särkikalojen lisäksi kilpailijat saattavat saada isoja ahvenia ja jopa kuhia. Kanavasta saattaa saada miekkasärjenkin, joka lienee monelle onkijalle uusi ja outo tuttavuus.

SM-onkikisa on jaettu seitsemään henkilökohtaiseen ja seitsemään joukkuesarjaan, perhesarja mukaan lukien. Kilpailu kestää neljä tuntia ja se alkaa klo 10. Nuorten alle 12-vuotiaiden sarjassa kisataan kolme tuntia, klo 10-13. Kilpailussa noudatetaan voimassa olevia SM-onkisääntöjä, jotka löytyvät osoitteessa www.vapaa-ajankalastaja.fi -> Kilpailut -> Säännöt -> SM-onki.

SM-onkikisa järjestetään Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestön toimesta. Käytännön järjestelyistä vastaavat SVK:n kilpaonkijat ja VaPa Varkaus.

Tiedotusvälineet ovat tervetulleita seuraamaan SM-onkikilpailua!

SM-ongen kilpailujohtaja Sami Kainulainen, p. 050 559 3357
SVK:n tiedottaja Jaana Vetikko, p. 050 525 7806

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö (SVK) on maamme suurin vapaa-ajankalastajien järjestö, joka edistää vapaa-ajankalastajien kalastusmahdollisuuksia sekä neuvoo järjestäytyneitä ja järjestäytymättömiä vapaa-ajankalastajia kestävän käytön mukaisessa kalastuksessa. Järjestön 13 vapaa-ajankalastajapiirin 530 seurassa toimii yhteensä noin 43 000 kalastuksen harrastajaa.