Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Nivala niittasi jatkoajalla - nousijalle historiallinen liigavoitto

Salibandyliitto

Nivala niittasi jatkoajalla - nousijalle historiallinen liigavoitto

Julkaistu: 01.10.2016 klo 20:10
Julkaisija: Salibandyliitto

Liiganousija LASB nappasi lauantaina kaikkien aikojen ensimmäisen voittonsa Salibandyliigassa kun viime kevään pronssimitalisti Happee kaatui Tino Nivalan jatkoaikamaalilla 7-6. Illan toisessa ottelussa SPV kukisti kotonaan OLS:n 10-5.

Happee nousi Lahden suurhallissa kahden maalin tappioasemasta kolmannen erän maalin johtoon mutta ei jaksanut loppuun saakka. Roope Kainulainen tasoitti Tino Nivalan syötöstä viimeisen kympin alkaessa, ja Happeen kohtaloksi koitui Juuso Heikkisen viimeisen minuutin jäähy. Se jatkui vielä jatkoajalla, ja ajassa 61.04 Tino Nivala kiskaisi ylivoimalla ratkaisun Justus Kainulaisen syötöstä. Nivalan hamstrasi tehot 2+2 Elmeri Saukkosen merkkauttaessa 1+2.

Seinäjoella OLS iski illan ensimmäiset kaksi maalia ja johti vielä toisessa erässä, mutta loppu kuului Peliveljille. Ottelun puolivälissä iskivät neljässä ja puolessa minuutissa Mikko Kohonen ja kahdesti Sami Koski muuttaen tasatilanteen 6-3-kotijohdoksi. Kosken lauantai-illan saalis oli 3+1 ja Kohosen 2+1.

Salibandyliiga jatkuu sunnuntaina otteluilla EräViikingit - Nokia KrP, TPS - OLS ja SalBa - Koovee.

Salibandyliitto on valtakunnallinen liikunta- ja urheilujärjestö, jonka sarjoihin osallistuu yli 50 000 pelaajaa. Salibandya ja sählyä harrastaa Suomessa n. 400 000 henkilöä.

Seuraa meitä: floorball.fi | facebook | twitter | instagram