Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Nisula ja Tonteri neljänneksi Stonehamin big airissa

Lumilautaliitto

Nisula ja Tonteri neljänneksi Stonehamin big airissa

Julkaistu: 21.02.2015 klo 08:02
Julkaisija: Lumilautaliitto

Kauden viimeisessä big airin maailmancupin kilpailussa Stonehamissa Kanadassa Kristiina Nisula ja Roope Tonteri ovat tulleet neljänsiksi. Karsinnat voittanut Petja Piiroinen oli miesten kisan kahdeksas.

Useilla laskijoilla oli vaikeuksia Quebecin keskustaan pystytetyn hyppyrin kanssa, eikä suomalaisistakaan kukaan saanut kahta puhdasta suoritusta. Miesten kisan voitti suvereenisti kanadalainen Darcy Sharpe pisteillä 187,75. Tonterin pisteet olivat 157,50 ja Piiroisen 144,50. Naisten kisan voitti hollantilainen Cheryl Maas pisteillä 143,25, kun Nisulan pisteet olivat 107,00.

- Lähellä käytiin, mutta ei ihan. Hyndän nokka oli jäädytetty, kun järjestäjät pelkäsivät, että hyppyri kuluu liikaa eikä siinä sitten ollut yhtään pitoa. Pojissa paikalliset onnistuivat sopeuttamaan oman laskemisensa siihen, ja kaikilla muilla oli enemmän tai vähemmän vaikeuksia. Roope ja Petja saivat tehtyä hyvät backside 1080:set, mutta toista hyvää temppua ei nyt tullut. Krisse teki hyvän frontside 540:sen, mutta backside 540:ssä tuli kosketus maahan. Krisse olisi ehdottomasti ollut podium-ainesta, jos olisi pystyssä pysynyt, mutta pikku virhe kostautui, freestylen päävalmentaja Antti Koskinen kommentoi.

Stonehamissa lasketaan lauantai-iltana Suomen-aikaan slopestylen semifinaali ja finaali. Suoraan finaaliin laskivat Roope Tonteri ja karsinnat voittanut Janne Korpi, kun semifinaaleista vauhtia hakee Petja Piiroinen. Naisten karsinnat siirrettiin huonon sään vuoksi. Siellä vielä ovat starttaamassa Kristiina Nisula ja Ella Suitiala.

Miesten tulokset: http://data.fis-ski.com/pdf/2015/SB/7118/7118RL.pdf

Naisten tulokset: http://data.fis-ski.com/pdf/2015/SB/7459/7459RL.pdf

freestylen päävalmentaja Antti Koskinen, puh. 045 670 2060 / email. antti.koskinen@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044 543 1740 / email. tuukka.tams@fsa.fi