Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Niskanen parhaana suomalaisena kahdeksas vapaan kympillä

Maastohiihto

Niskanen parhaana suomalaisena kahdeksas vapaan kympillä

Julkaistu: 24.02.2015 klo 17:30
Julkaisija: Maastohiihto

Kesken kisan alkanut lumisade sekoitti tuloslistaa väliaikalähtönä kisatulla naisten vapaan kympillä.  Suomalaisnaisten parhaasta sijoituksesta vastasi Kerttu Niskanen. Kolme suomalaisnaista hiihti kahdenkymmenen parhaan sakkiin.

”Tunnelmat on kaksijakoiset: Olotila oli hyvä ja vire kohdillaan, mutta kyllä enempi kuitenkin harmittaa. Keli kyllä huononi kisan aikana ja siitä loppupään lähtijät joutuivat kärsimään paljon. Tänään olisi ollut hyvä lähteä vähän aikaisemmin ladulle. Jos olisi lähtenyt tänään kärkipäässä liikkeelle, niin kenties illalla mitalia roikkuisi kaulassa. Mutta tosiasia on myös se, että tämän päivän ylivoimainen voittaja lähti perästä”, Niskanen analysoi suoritustaan.

Riitta-Liisa Roponen sijoittui 19:nneksi: ”Aika tyhjä mieli ja kroppa.”

Krista Pärmäkoski oli 20:s. ”Siinä vielä lähtöpaikalla mietin, että kummalla suksella lähden ja otin vesikelin suksen, kun sitä sadetta ei juurikaan ollut vielä siinä vaiheessa, mutta kun pääsin matkaan, niin aika nopeasti siinä yltyi lumisade.”

Laura Mononen sijoittui aikuisten arvokisadebyytissään 34:nneksi. ”Olisi kyllä toivonut, että olisi jäänyt tästä vähän paremmat fiilikset jäänyt. Tässä nyt tuntuu, että ei kovin moni osa-alue ollut tänään kohillaan.”

Kuvat on median vapaasti käytettävissä, mutta ne on nimettävä Touho Häkkinen.

Kerttu Niskanen https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/xc-10km-vapaa-niskanen-24-2
Riitta-Liisa Roponen https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/xc-10km-vapaa-roponen-24-2
Krista Pärmäkoski https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/xc-10km-vapaa-pa-rma-koski-24
Laura Mononen https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/xc-10km-vapaa-mononen-24-2