Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Naisten telinevoimistelun vahvin joukkue löytyi tänä vuonna Helsingistä

Suomen Voimisteluliitto

Naisten telinevoimistelun vahvin joukkue löytyi tänä vuonna Helsingistä

Julkaistu: 22.11.2015 klo 18:07
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Alppilan Salamat otti naisten telinevoimistelun joukkueiden SM-kilpailusta kultaa. Hopealle ylsi Espoon Telinetaiturit ja pronssia voimisteli Tampereen Voimistelijoiden joukkue.

Joukkuekilpailussa jokaisen telineen eli hypyn, nojapuut, puomin ja permannon suorittaa aina neljä voimistelijaa. Näistä kolmen parhaan pisteet lasketaan yhteen, mistä saadaan joukkueen pistemäärä kyseiseltä telineeltä. Seuraavalle telineelle joukkue voi halutessaan vaihtaa voimistelijoita.

Kilpailut käytiin Tampereella lauantaina 21.11.2015. SM-kilpailussa oli mukana kuusi seuraa. Samassa yhteydessä järjestettiin myös JunnuGym-kilpailu, jossa seurajoukkueet kilpailivat lasten sarjoissa eli B,- C-, D-, E-, ja F-luokissa. Kaikkiaan viikonlopun aikana voimisteli yli 450 naisten telinevoimistelijaa.

Naisten telinevoimistelun SM-kilpailun sekä JunnuGym-kisan tulokset löytyvät täältä: http://voimistelu.kisapalvelu.fi/tv_sm201511/index.web?pg=discs;disc=1

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki