Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Naisten telinevoimistelun maailmancup kausi avataan Brasiliassa

Suomen Voimisteluliitto

Naisten telinevoimistelun maailmancup kausi avataan Brasiliassa

Julkaistu: 18.05.2016 klo 09:28
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Annika Urvikko (Tampereen voimistelijat) kilpailee viikonloppuna 20.-22.5. Brasilian maailmancup osakilpailussa Sao Paulossa avaten suomalaisten naistelinevoimistelijoiden maailmancup kauden. Urvikko kilpailee kaikilla neljällä telineellä eli hypyssä, nojapuilla, puomilla ja permannolla. Karsintakilpailut finaaleihin ovat perjantaina 20. päivä ja telinekohtaiset finaalit viikonloppuna. Valmentajaksi kilpailuihin lähtee Igor Cherepov sekä tuomariksi Marja Räisänen.

Telinevoimistelun maailmancupin kokonaiskilpailu ratkeaa 7.–9.10. Unkarin Szombathelyssa. Kokonaiskilpailun lopputulokseen lasketaan jokaisen voimistelijan neljän parhaan osakilpailun tulokset.

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki