Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Naisten MM-mäkijoukkueessa tutut nimet

Naisten MM-mäkijoukkueessa tutut nimet

Julkaistu: 09.02.2015 klo 17:22
Julkaisija: Ladies Skijumping Team

Mäkihypyn naisten maajoukkueen valinta Falunin MM-kisoihin sujui yllätyksittä. Joukkueeseen valittiin A-maajoukkueurheilijat Julia Kykkänen ja Susanna Forsström.

Falunin MM-kisoihin valittiin mäkihyppääjät Julia Kykkänen ja Susanna Forsström. Naiset pääsevät tositoimiin heti ensimmäisten joukossa. Avauspäivänä torstaina naisilla on karsinta ja perjantaina itse mäkikisa.

Sunnuntaina naiset nähdään myös sekajoukkueessa. ”Julia on periaatteessa kohtuullisen selvä valinta joukkueeseen, vaikka on ollut loukkaantuneena, niin pystyi jo viikonloppuna hyppäämään ilman teippejä. Susanna on tällä kaudella kehittynyt ja mennyt eteenpäin, hänet valittiin joukkueeseen Continental cupin hyvien näyttöjen perusteella.  Naistenkaan kisassa sijoitus kolmenkymmenen sakkiin ei tule helpolla. Susanna mukaantulo mahdollistaa myös ensimmäistä kertaa Suomelle joukkueen sekajoukkue-kilpailuun, koska joukkueeseen tarvitaan kaksi naista ja kaksi miestä”, naisten mäkijoukkueen päävalmentaja Kimmo Kykkänen kertoo valinnoista.

Mäkinaiset on lehdistön haastateltavissa paikan päällä Falunissa heti keskiviikkona 18.2.2015 iltapäivällä. Tarkemmat tiedot lehdistötilaisuuden ajankohdasta ja paikasta lähiaikoina.

Päävalmentaja Kimmo Kykkänen 044 513 9194