Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Miesten telinevoimistelun maailmancup-kausi käynnistyi

Suomen Voimisteluliitto

Miesten telinevoimistelun maailmancup-kausi käynnistyi

Julkaistu: 24.03.2016 klo 22:45
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Suomalaisten miesten osalta telinevoimistelun (MTV) ensimmäinen maailmancup-osakilpailu päättyi tänään Qatarissa, Dohassa. Suomalaisista kilpailemassa olivat Markku Vahtila Voimisteluseura Helsingistä ja Heikki Saarenketo Jyväskylän voimistelijoista.

Vahtilan renkaat sujuivat hienosti. Hän sijoittui toiselle varasijalle finaaliin eli sijalle 10., pistein 14,15. Finaalipaikka olisi saavutettu pistein 14,70, joka jäi Vahtilalla 0,55 pisteen päähän.

"Suurimmat virheet tulivat heilahdusosissa, voimaosat sujuivat mielestäni hyvin", kommentoi tyytyväinen Vahtila omaa suoritustaan kilpailun jälkeen.

Permannolla sairasteluista kärsinyt Saarenketo voimisteli pisteet 13,35, päätyen sijalle 21. Hän kaatui kiemuratuplassa, jolloin tuomarit vähentävät 1,0 pistettä sekä ylitti alueen muutamaan otteeseen, jolloin myös seuraa vähennys pisteistä. Permannon finaaliin olisi vaadittu pisteet 14,60.  Hypyssä Saarenketo epäonnistui toisen hyppynsä ja loppupisteet olivat 13,35.

"Alkukausi on monesti voimistelijoille hankala ja voimistelu paranee yleensä kilpailukauden edetessä", kommentoi luottavaisesti valmentaja Mika Holopainen kilpailun jälkeen. Dohan osakilpailu jatkuu lauantaina finaalien merkeissä. Suomen miesten osalta maailmancup-kilpailut jatkuvat viikon kuluttua Saksan Cottbussissa.

Karsinnan tulokset

Permanto:

1. Diego Hypolito BRA 15,400

2. Danil Baturin KAZ 15,200

3. Rok Klavora SLO 15,100

21. Heikki Saarenketo FIN 13,350

Renkaat:

1. Eleftherios Petrounias GRE 15,700

2. Vahagn Davtyan ARM 15,650

3. Artur Tovmasyan ARM 15,400

10. Markku Vahtila FIN 14,150

Hyppy:

1. Mingqi Huang CHN 15,325

2. Artur Davtyan ARM 15,025

3. Diego Hypolito BRA 14,900

15. Heikki Saarenketo FIN 13,325

Lisätietoa Qatarin osakilpailusta antaa Jyväskylän Voimistelijoiden MTV valmentaja Mika Holopainen, p. 050 564 6557

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki