Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Merle Soppela ja Max Luukko laskivat alppiyhdistetyn Suomen mestareiksi Ylläksellä

Ski Sport Finland

Julkaistu: 12.04.2015 klo 18:19
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihdon SM-kilpailuissa Ylläksellä laskettiin sunnuntaina alppiyhdistetyn mitaleista. Supersuurpujottelun ja pujottelun yhteisajoissa nopeimmat olivat Santa Claus Ski Teamin Merle Soppela ja GrIFK Alpinen Max Luukko.

Soppela voitti yhteisajassa 1.31 sekuntia SM-hopealle laskenutta Grifk Alpinen Nea Luukkoa, SM-pronssille laski Alpine Race Team Taaborin Riikka Honkanen. Kilpailua Super-G:n jälkeen johtanut Kouvolan Hiihtoseuran Nina Halme keskeytti pujottelussa.

Miesten kilpailussa Ruka Slalomin Miikka Mankinen teki hienon nousun pujotteluosuudella kivuten pronssille, vaikka oli supersuurpujottelun jälkeen kolmantenatoista. Lahden hiihtoseuran Justus Kuukka sijoittui toiseksi yhden sekunnin Luukolle hävinneenä. Parhaillaan varusmiespalvelusta urheilujoukoissa suorittava helsinkiläinen Luukko voitti jo kolmannen miesten SM-kultamitalin Ylläksellä, sillä hän oli ykkönen myös perjantain supersuurpujottelussa ja lauantain syöksyssä.

Alppihiihdon SM-kilpailut Ylläksellä jatkuvat maanantaina nuorten SM-suurpujottelukilpailuilla. Tiistaina kilpaillaan vielä EVLI FIS suurpujottelu ennen kuin kilpailut jatkuvat tekniikkalajeilla Pyhällä 16.-19.4.2015.

Voittajien kommentit päivän kisasta löydät kisaorganisaation Facebook-sivuilla olevista videoista. Sivuilla on myös muuta infoa ja kuvia tapahtumasta http://on.fb.me/1I2qSUv >>

Naisten SM-alppiyhdistetyn tulokset 12.4.2015

Miesten SM-alppiyhdistetyn tulokset 12.4.2015

Tiedotteen liitteenä olevat kuvat käytettävissä toimitukselliseen käyttöön (kuvat: Kari Kantola). Lisää kuvia Ylläkseltä Dropboxissa >>