Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Mäkihyppääjillä torstaina kahdet harjoitukset, valinnat tehdään illalla

Skijumping Team

Mäkihyppääjillä torstaina kahdet harjoitukset, valinnat tehdään illalla

Julkaistu: 19.02.2015 klo 13:14
Julkaisija: Skijumping Team

Suomen mäkihyppymaajoukkueella on tänään torstaina kahden mäkiharjoitukset. Lopulliset valinnat eli neljä urheilijaa huomiseen karsintaan julkaistaan iltaharjoitusten jälkeen.

Päävalmentaja Jani Klinga kertoo, miksi joukkuetta huomiseen karsintakilpailuun nimetään vasta torstai-iltana ”Meillä on tänään harjoitukset: hypätään aamulla harjoitukset ja illalla harjoitukset ja illan päätteeksi tehdään päätökset siitä, ketkä on ne neljä urheilijaa, jotka osallistuvat karsintakilpailuun ja sitä kautta kilpailuun.”
Päävalmentaja Klingalle mäki on tuttu myös omilta hyppyajoilta: ”Mä olen muutaman kerran täällä käynyt ja tuosta pienestä mäestä itsekin hypännyt aikoja aikoja sitten, oisko ollut vuosi 93 tai jotain. Olen ollut täällä valmentajanakin muutaman kerran. Tuo on profiililtaan sellainen suomalaistyyppinen mäki, vähän vanhantapainen, tuota uutta en ihan tiedä, miltä pieni mäki näyttää tässä loistossa.”

Kuvat: Touho Häkkinen, valokuvat on maksuttai käytettävissä, mutta ne on kreditoitava kuvaajalle.

Päävalmentajan haastattelu kokonaisuudessaan sekä urheilijoiden haastattelut löytyvät Hiihtoliiton SoundCloud-tililtä. (www.soundcloud.com ja sieltä voi hakea sanalla Hiihtoliitto).
Alla myös suorat linkit haastatteluihin.

Jani Klinga: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/sj-pa-a-valmentaja-jani-klinga
Ville Larinto: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/sj-ville-larinto-19-2
Jarkko Määttä: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/sj-jarkko-ma-a-tta