Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Maija Hakalan vahva hiihto toi kahdeksannen sijan Vuokatin Skandinavia-cupin päätöspäivänä

Maastohiihto

Julkaistu: 13.12.2015 klo 15:27
Julkaisija: Maastohiihto

Maija Hakalan kahdeksas sija oli suomalaisten parasta antia Vuokatissa Skandinavia-cupin päätöspäivänä. Miesten kilpailussa Kari Varis oli parhaana suomalaisena 22:s. Sekä miesten että naisten kilpailun voitto meni Norjaan. Naisten vapaan kympin ykkönen oli Maria Ström Nakstad ja miesten 15 kilometrin vapaalla Martin Löwström Nyenget.

Hakala hävisi Nakstadille 35,4. Muista suomalaisista 20 parhaan joukkoon ylsi Susanna Saapunki, joka oli 16:s. 30 parhaan sakkiin ehtivät lisäksi Silja Tarvonen (21:s), Marjaana Pitkänen (22:s), Heini Hokkanen (25:s) ja Sini Alusniemi (27:s).

”Kerrankin lähtö oli semmoinen kohtuureipas. Varmaan minulle sopii tuo, että lähdetään ensimmäiset 100 metriä alamäkeen. Oli ihan hyvä hiihto, mutta vikalla ringillä vähän meinasi tulla noutaja jo tuolla Sorjosen nousussa. Ainakin fiilikseltään oli kauden paras hiihto toistaiseksi. Toki olisi toivonut, että olisin sen lopun kaksi kilometriä vielä terävämmin, mutta ensimmäiset 8 kilometriä olivat mielestäni ihan erilaista kuin tähän mennessä. Hyvillä mielin päätän tämän viikonlopun tällaiseen suoritukseen”, Hakala sanoi.

Miesten kilpailussa yhdeksän ensimmäistä sijaa meni norjalaisille. Kari Variksen lisäksi 30 parhaan joukkoon ylsi suomalaisista Kusti Kittilä, joka oli 25:s.

Viikonvaihteen päätöspäivänä kilpailtiin vastaavilla matkoilla myös 20-vuotiaiden sarjat, joissa voittoihin hiihtivät Lauri Gummerus ja Anni Alakoski.

Skandinavia-cup jatkuu Ruotsin Östersundissa 8. –10. tammikuuta.

Kuuntele kommentit Soundcloudissa:
Maija Hakala: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/skandinavia-cup-maija-hakala-10km-v
Susanna Saapunki: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/skandinavia-cup-susanna-saapunki-10-km-v
Marjaana Pitkänen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/skandinavia-cup-marjaana-pitkanen-10km-v
Anni Alakoski: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/skandinavia-cup-n20-anni-alakoski-10-km-v
Lauri Gummerus: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/skandinavia-cup-m20-lauri-gummerus-15km-v

Kuvia (vapaasti käytettävissä ko uutisoinnin yhteydessä, kuva VuokattiSport/Heidi Lehikoinen mainittava käytettäessä): http://hiihtoniilo.kuvat.fi/kuvat/Skandinavia-Cup/

Tulokset lehdistömuodossa liitteenä ja kisasivuilla: http://www.vuokattievents.fi/fis-scandinavia-cup-vuokatti-11--13-12-2015

Sosiaalinen media:
Facebook: https://www.facebook.com/VuokattiSport-1477231509194036/?fref=ts ja https://www.facebook.com/skiteamfinland/?fref=ts
Instagram: @vuokattisport ja @xcteamfin
Twitter: X-Country Ski Team Finland