Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Maastopyöräilyn nykytilaa kartoitetaan Suomessa

Suomen Latu

Maastopyöräilyn nykytilaa kartoitetaan Suomessa

Julkaistu: 02.06.2015 klo 16:12
Julkaisija: Suomen Latu

Maastopyöräilyn olosuhdehanke PyöräPolku on valtakunnallinen hanke, jolla kartoitetaan maastopyöräilyn nykytilaa Suomessa, selvitetään lajin olosuhdetarpeita ja -mahdollisuuksia sekä hyviä käytäntöjä.

Hanketta rahoittaa Opetus- ja kulttuuriministeriö ja sitä koordinoi Suomen Latu, joka on aikuisten terveysliikunnan ja ulkoilun valtakunnallinen keskusjärjestö. Yhteistyössä ja asiantuntijoina PyöräPolku -hankkeessa ovat mukana mm. Metsähallitus, Suomen Pyöräilykuntien Verkosto, Suomen Pyöräilyunioni (SPU), Helsingin kaupunki sekä maastopyöräilyn harrastajat. Osana hanketta toteutetaan kolme opinnäytetyötä.

Maastopyöräilyn olosuhdeseminaari 19. marraskuuta

Suomen Latu järjestää PyöräPolku -hankkeen tuloksista maastopyöräilyseminaarin 19.11. 2015 liikuntajärjestöjen Valo-talossa Helsingin Pasilassa. Seminaari on suunnattu kuntien ja valtion liikuntapäättäjille ja -suunnittelijoille, eri organisaatioiden ulkoilutoimijoille sekä pyöräilyseuroille ja muille maastopyöräilyn sidosryhmille.

Harrastajakysely maastopyöräilystä

Jyväskylän yliopiston liikuntatieteen opiskelija Salla-Mari Toppila kartoittaa pro gradu -tutkimuksessaan maastopyöräilyharrastusta ja maastopyöräilyolosuhteisiin kohdistuvaa kysyntää. Tutkimus toteutetaan nettikyselyllä kesä-heinäkuun 2015 aikana. Kysely on suunnattu kaikille luontoympäristössä pyöräileville. Vastaajien kesken arvotaan pyöräilyyn liittyviä palkintoja!

Kysely: www.suomenlatu.fi/maastopyorailykysely

Tiina Riikonen
projektikoordinaattori/ maastopyöräilyn olosuhdehanke
Suomen Latu ry
tiina.riikonen@suomenlatu.fi

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 78 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu