Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Maajoukkue julkistettu – tähtäimenä Yabulin MM-kisat

Lumilautaliitto

Maajoukkue julkistettu – tähtäimenä Yabulin MM-kisat

Julkaistu: 18.06.2015 klo 09:13
Julkaisija: Lumilautaliitto

A-maajoukkueen kesäpäivillä laukaistiin uusi kausi alkuun. Joukkueen tähtäimenä on WST:n MM-kisat Kiinassa.

Lumilautailun A-maajoukkue kokoontui keskiviikkona Kart’In Helsinkiin karting-kisailun ja lehdistötilaisuuden merkeissä. Tilaisuudessa uusi maajoukkue oli ensimmäistä kertaa median edessä.

Tulevalle kaudelle A-maajoukkue lähtee koko kauden jatkuvalla joukkueella sekä ehdollistetuilla laskijoilla tähtäimenään maaliskuussa pidettävät World Snowboard Tourin MM-kisat Kiinan Yabulissa. Edellisen kauden A-ryhmästä koko kauden 2015-2106 läpi jatkavat ne laskijat, jotka ovat jo varmistaneet paikkansa kisoihin. Heitä ovat Enni Rukajärvi, Ella Suitiala, Janne Korpi, Roope Tonteri, Peetu Piiroinen ja A-maajoukkueeseen tulokkaana nouseva Kalle Järvilehto.

Lisäksi A-maajoukkueessa jatkavat crossilaskija Anton Lindfors sekä paracrossin maailmanmestari Matti Suur-Hamari.

Muut A-ryhmän slopestylelaskijat jatkavat ehdollisella sopimuksella 15.12.2015 saakka tähtäimenään kisapaikan saavuttaminen. Heitä ovat Merika Enne, Kristiina Nisula, Nuutti Niemelä, Ville Paumola ja Petja Piiroinen.

- Tähtäin on selkeästi Yabulissa. Näillä ratkaisuilla halutaan antaa mahdollisimman paljon tukea niille laskijoille, jotka menevät päätyyn asti. Hienoa oli saada uutta verta pakkiin eli Kalle uutena mukaan, kommentoi freestylejoukkueen päävalmentaja Antti Koskinen.

Edellinen kausi oli suomalaiselle lumilautailulle erittäin menestyksekäs, joten hienoa kautta odotetaan jälleen. Viime talven saldona oli muun muassa kolme MM-kultaa, neljä MM-hopeaa, kaksi MM-pronssia, freestylen ja slopestylen kokonaiskisojen voitto, kolme maailmancup-mitalia ja 3 WST:n Elite-tason mitalia.

Lataa kuva joukkueesta (kuva: Julius Konttinen)

tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi
maajoukkueen päävalmentaja Antti Koskinen, puh. 045-6702060 / email. antti.koskinen@fsa.fi

Lumilautaliiton mediapankki:

Suomen Lumilautaliitto