Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Maailmanennätys tehdään 31.3.2014

Julkaisija: Motivire

Työhyvinvointiyritys aikoo kyykyttää koko Suomen

Maailmanennätys tehdään 31.3.2014

Maaliskuun lopussa tehdään yli miljoona kyykkyä tunnissa! Runsas viikko sitten kyykkäysidea oli vasta siemen porilaisen Motiviren ideariihessä. Motiviressä keksittiin laittaa suomalaisia kyykkäämään 31 päivän kyykkyhaasteella. Jo ensimmäisestä päivästä lähtien Facebookissa alkoi villitys levitä kulovalkean tavoin. Nyt runsaan viikon jälkeen mukana on yli 21 000 kyykkäämiseen hurahtanutta. Viime sunnuntaina vuorossa oli 100 kyykkyä, eli haasteessa tehtiin reilusti yli kaksi miljoonaa kyykkyä päivän aikana.

Haaste huipentuu 31.3.2014, jolloin koko Suomi kyykkää oman terveyden ja hyvän asian  puolesta. Yrittäjä Tuukka Nieminen haastoi tapahtuman organisointiin mukaan Porin Nuorkauppakamarin sekä lukuisia yrittäjiä ympäri Suomen.

Kyykkääjä 2014 -hyväntekeväisyystapahtuma järjestetään 31.3.2014 klo 17.00 useilla paikkakunnilla. Osallistujat aikovat tehdä tunnin aikana maailmanennätyksen, yli miljoona kyykkyä tunnissa. Tapahtumaan ja haasteeseen osallistuminen on jokaisella paikkakunnalla ilmaista. Maailmanennätysyritykseen voi virallisesti ilmoittautua tapahtumasivuston kautta.

– Tämä on vauhdikas projekti, jossa saamme olla mukana tekemässä hyvää ja todella erilaista maailmanennätystä. Epämukavuusalue kouluttaa parhaiten, sanoo Elina Honkala Porin Nuorkauppakamarista.

Miten tapahtuma toteutetaan?

Eri puolilla Suomea paikalliset yrittäjät haluavat olla haasteessa mukana kannustamassa suomalaisia liikkumaan ja tietenkin haluavat omalta osaltaan huolehtia siitä, että omassa kaupungissa olisi isoin yhteiskyykkytapahtuma. Motivire, haasteen yrittäjät ja Porin Nuorkauppakamari haastavat kaikki työyhteisöt tapahtumaan mukaan koko työyhteisön voimin. ”Tehkää 31.3.2014 mukava TyKy-päivä, 250 kyykkyä ja hieman hyväntekeväisyyttä.”
– Tämä on niin hyvällä tavalla hullu haaste, että tässä on ihan pakko olla mukana, sanoo yrittäjä Atte Kaasinen Crossfit Lappeenrannasta.

Porin Nuorkauppakamari koordinoi haasteessa hyväntekeväisyyteen kulkeutuvat eurot. Torstaina 13.3. avattavalla ilmoittautumissivustolla voivat työyhteisöt, kaveriporukat ja yksittäiset henkilöt ilmoittautua viralliseen tapahtumaan ja tilata Kyykkääjä 2014 -paidat. Paidan hinnasta 2 € kulkeutuu hyväntekeväisyyteen. Ilmoittautuminen alkaa 13.3.2014, jolloin ilmoitetaan tapahtuman hyväntekeväisyyskohteet ja järjestämispaikat.

Haasteesta löytyy lisätietoa tapahtuman Facebook sivuilta

Maailmanennätystä ovat mukana tekemässä seuraavat tahot

Motivire on yritysten työhyvinvointipalveluita tuottava yritys, joka on toiminut hyvinvoinnin kannustajana ja valmentajana jo yli 150 yrityksessä yli 4000 henkilölle. Motivire yhdistää palvelukonsepteissaan motivoivaa hyvinvointivalmennusta sekä laadukkaita kuntomittauksia ja henkilökohtaista ohjausta.

www.motivire.fi