Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Maailman rankingin kakkonen Petra Olli painii lauantaina SM-kisoissa Janakkalassa

Suomen Painiliitto

Julkaistu: 05.02.2016 klo 09:51
Julkaisija: Suomen Painiliitto

Petra Olli
jatkaa vuoden 2016 ensimmäisellä Kansainvälisen Painiliitto UWW:n julkaisemalla ranking-listalla toisena naispainin sarjassa 58 kg. Olli on pysynyt ranking-kakkosena syyskuun MM-hopeasta lähtien. Kärkipaikalla jatkaa Japanin kolminkertainen olympiavoittaja Kaori Icho. Vastikään Icho kärsi ensimmäisen tappionsa yli sataan painittuun otteluun, kun hän hävisi yllättäen Ivan Yarigin -turnauksen finaalissa Mongolian Orkhon Purevdorjille.

UWW:n helmikuun naispainirankingit

Todennäköisesti ainoa mahdollisuus nähdä Olli kisamatolla Suomessa ennen Rion Olympialaisia on jo huomenna kun Janakkalassa käydään nais- ja vapaapainin SM-kilpailut. Kilpailut käynnistyvät aamupäiväpainien osalta klo 11 ja finaalit alkavat klo 15. Paikkana on Turengin Liikuntahalli.

Nais- ja vapaapainin SM-kilpailujen kutsu
Kilpailujen nettisivu

Juuri kolmen viikon harjoitusleiriltä Yhdysvalloista kotiutuneen Ollin alkuvuoden tärkeimpiin kisoihin lukeutuu kahden viikon päästä Ruotsissa painittava kovatasoinen Klippan Lady Open. Alkuvuoden kilpailukausi huipentuu maaliskuussa Latvian Riikassa painittaviin EM-kisoihin. Aiemmin urallaan EM-kisoista Olli on saavuttanut hopeaa kotikisoista Vantaalta 2014.

Suomen Painiliitto on 110-vuotias Suomen painin kattojärjestö.

Yhteystiedot:
Suomen Painiliitto ry