Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Lumilautailun Superviikonloput tuovat mukanaan meininkiä ja kauden parhaan kisat

Lumilautaliitto

Julkaistu: 15.12.2014 klo 16:04
Julkaisija: Lumilautaliitto

Huippulaskijoiden Suomi Tour -kilpailukiertueen lisäksi Superviikonlopuissa on luvassa tekemistä kaikenikäisille ja -tasoisille lautailijoille. Lumilautaliitto julkistaa myös kauden tapahtumat: yli 70 tapahtumapäivää tarjolla.

Suomen Lumilautaliitto kiertää tulevan kauden aikana neljässä hiihtokeskuksessa Superviikonloppujen merkeissä. Tapahtumat tuovat mukanaan huipputasoisen Suomi Tour -kilpailukiertueen lisäksi pienille ensikertalaisille tarkoitetun Lasten Snoukkamaan, lumilautatemppujen pariin opastavan Parkkikoulun, välinetestausta, musiikkia ja paljon muuta. Superviikonloput järjestetään Vuokatissa, Ounasvaaralla ja Talmassa huipentuen Rukalle SM-kisoihin.

Superviikonloppujen keskiössä on kotimainen kattotason kilpailukiertue Suomi Tour. Kiertueella kilpailevat Suomen parhaat laskijat, muun muassa juniorimaajoukkuelaiset ottavat osaa kilpailuihin. Jokaisessa kilpailussa on mukana slopestyle ja halfpipe sarjoinaan Groms (14-vuotiaat ja nuoremmat), Rookies (15-17-vuotiaat) ja Open (18-vuotiaat ja vanhemmat). Kiertue on osa World Snowboard Touria ja Rukan SM-kisoista saa lisäksi FIS-pisteitä, joten jokaisella kilpailulla on myös kansainvälistä arvoa ja kisoista odotetaan todella kovatasoisia. SM-kisoissa on pipen ja slopen lisäksi lajeina crossi, paripujottelu, suurpujottelu, reilit ja elokuvien mestaruus Elokuvaprojektissa.

Suomi Tourin lisäksi Superviikonlopussa on tarjolla paljon muutakin ohjelmaa. Suomalaisten tunnettujen laskijoiden ohjastamana pidetään iltasessarit erikoisemmalla teemalla, kuten reilisessarit tai banked slalom. Sessareiden tarkoituksena on yhteinen hauskanpito ja uuden oppiminen mukavassa porukassa osaavien laskijoiden kanssa.

Superviikonlopuissa on myös ympäri Suomea kiertävä Lasten Snoukkamaa, jossa on 3-7-vuotiaille tarkoitettu helpotettu oppimisympäristö ensimmäistä lumilautailukokemusta varten. Snoukkamaassa lapset pääsevät huoltajansa sekä ohjaajien kanssa tutustumaan itse, miltä lumilautailu tuntuu ja kuinka kivaa se on. Lasten Snoukkamaa kiertää kauden aikana Superviikonloppujen lisäksi muun muassa suurimmissa kauppakeskuksissa. Lasten Snoukkamaassa pääsee kauppakeskuksissa myös piirtämään terveisensä Enni Rukajärvelle Enni & LV -piirustuspisteessä. Lisäksi nettisivuilla on arvonta, jonka voittaja pääsee perheineen viimeiselle Superviikonlopulle Rukalle SM-kisoihin. Osallistu:www.fsa.fi/lastensnoukkamaa

Myös Parkkikouluja järjestetään ympäri Suomen, ja ne järjestetään Superviikonlopussakin. Parkkikoulun tarkoituksena on opastaa jo itsenäisesti hissiä käyttäviä nuoria laskijoita parkkilaskemisen pariin mukavassa porukassa. Parkkikoulut ovat paikallisten seurojen järjestämiä, ja mukana on myös suomalaisia huippulaskijoita opastamassa temppujen maailmaan.

Kaiken tämän lisäksi Superviikonlopussa on katsojille tarjolla paljon muuta oheistoimintaa, joten lumilautailusta ja hyvästä meiningistä kiinnostuneiden kannattaa ehdottomasti niihin suunnata kauempaakin.

Lisäksi kauden aikana järjestetään muun muassa kuvaustapahtuma ShowUp, laskijoiden leiritystä Team Campeilla ja vapaalaskun SM-kisat.

Lumilautailun Superviikonloput:
7.-8.2. Vuokatti
21.-22.2. Ounasvaara
14.-15.3. Talma
9.-12.4. Ruka, SM15

Info Superviikonloput:

Ilmoittautuminen ja info Suomi Tour:

Myös muut kauden tapahtumat on julkaistu. Katso tapahtumakalenteri infoineen:

tiedottaja Tuukka Tams, p. 044-5431740, tuukka.tams@fsa.fi
lasten ja nuorten vastuuvalmentaja Jussi Räsänen, p. 040 1670110, jussi.rasanen@fsa.fi

Lumilautaliiton mediapankki:

Suomen Lumilautaliitto