Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Lumilautailijoiden kausi käyntiin Australiasta

Lumilautailijoiden kausi käyntiin Australiasta

Julkaistu: 20.08.2015 klo 13:37
Julkaisija: Lumilautaliitto

Lumilautamaajoukkue aloittaa kisakautensa toisella puolella maapalloa, kun Australian Perisherissä alkaa viikonloppuna World Snowboard Tourin international-tason Mile High -kilpailu. Kisaan ottavat Suomesta osaa Peetu Piiroinen, Janne Korpi, Ella Suitiala, Nuutti Niemelä, Ville Paumola ja Roope Tonteri. Korpi, Suitiala ja Tonteri ovat suoraan mukana semifinaaleissa, muut aloittavat karsinnoilla.

Lumilautailijat ovat olleet Australiassa ottamassa tuntumaa lumeen yli kaksi viikkoa. Olosuhteet ovat olleet loistavat, ja laskijat ovat päässeet hienosti takaisin talven pariin. Kauden päätavoitteena joukkueella on Kiinan Yabulissa kisattavat WST:n MM-kisat, minkä vuoksi kausi aloitetaan Australiasta eikä Uuden-Seelannin maailmancupin avauksesta.

- Kauden avaus WST:ssä ja matka Yabulia kohti alkaa heti kovassa seurassa. Paikan päällä täällä on Ståle(Sandbech), Torstein (Horgmo) ja muut norjalaiset sekä Kanadan että USA:n kovimmat ja loput tulevat sitten Uuden-Seelannin maailmancupista aikanaan. Kovatasoinen kisa odotettavissa erikoisella radalla: paljon kaaria ja erikoisia linjoja löytyy. Meikäläiset ovat päässeet laskemaan Australiassa nyt jo reilun pari viikkoa, kun muiden maiden joukkueet vasta ovat olleet muutamia päiviä paikalla. Rata on toki muuttunut meidän täällä ollessa niin paljon, että kaikki tässä ovat päässeet yhtä paljon kisaradalla treenaamaan. Mielenkiintoiset kisat varmasti tulossa, kommentoi freestylemaajoukkueen päävalmentaja Antti Koskinen.

Kisassa käydään sunnuntaina karsinnat, maanantaina semifinaalit ja tiistaina finaalit. Suoraan semifinaaleihin pääsevät World Snowboard Point Listin 25 parasta laskijaa miehissä ja seitsemän parasta naisissa. Semeissä laskee kaikkinensa 45 miestä ja 10 naista.

Laskijalista: http://www.australianslopestyletour.com/?p=336

päävalmentaja Antti Koskinen, puh. 045-6702060 / email. antti.koskinen@fsa.fi