Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Louis van Gaalin henkilökuva ilmestyy viikolla 46

Minerva Kustannus Oy

Louis van Gaalin henkilökuva ilmestyy viikolla 46

Julkaistu: 28.10.2015 klo 09:51
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Maarten Meijer
Louis van Gaal
Henkilökuva

Louis van Gaal otti toukokuussa 2014 vastaan haastavan tehtävän jatkuvaan menestykseen tottuneen Manchester Unitedin managerina. Mutta millainen mies on tämä jalkapallovisionääri ja yksi Euroopan kaikkien aikojen menestyneimmistä valmentajista?

Missä van Gaal onkin valmentanut, häntä on syytetty dominoivaksi kontrollifriikiksi. Oman kuvauksensa mukaan hän on mies, joka ei jätä mitään sattuman varaan. Joukkue menee aina yksilön edelle, eikä paraskaan pelaaja saa sooloilla oman mielensä mukaan.

Van Gaalin pitkä ura on ollut täynnä väriä ja draamaa. Hän rähisee medialle ja mediassa ja ajautuu riitoihin FIFA:n, erotuomareiden ja pelaajien kanssa.

Maarten Meijer piirtää tarkan henkilökuvan Louis van Gaalista ja hänen metodeistaan. Kirja valottaa oivasti niin valmentajasuuruuden elämää ja uraa kuin persoonallisuuttakin.

Maarten Meijer: Louis van Gaal - Henkilökuva

ISBN/EAN 978-952-312-214-7
Luokka 99.1; 79.31
Suomennos Jere Saarainen
148 x 210 mm
Sidottu, suojapaperi, kuvaliite
340 s.
Ilmestyy viikolla 46/2015

Maarten Meijer on hollantilainen jalkapallokommentaattori, joka on aiemmin kirjoittanut elämäkerrat hollantilaisista jalkapallovalmentajista Guus Hiddinkistä ja Dick Advokaatista. Hänellä on korkeakoulututkinto filosofiassa, ja hän on väitellyt tohtoriksi venäläisestä kirjallisuudesta. Vuodesta 2000 hän on asunut perheineen Koreassa, missä hän toimii filosofian opettajana.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi