Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Levillä lasketussa ski crossin SM-kilpailussa ennätysmäärä osallistujia

Ski Sport Finland

Levillä lasketussa ski crossin SM-kilpailussa ennätysmäärä osallistujia

Julkaistu: 09.04.2015 klo 18:10
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppilajien Suomen mestaruuskilpailut aloitettiin torstaina Levillä lasketulla ski crossilla. Kilpailut keräsivät Levin Eturinteeseen rakennetulle lyhyehkölle, mutta Suomen oloihin toimivalle radalle ennätysmäärän osallistujia.

Aamupäivän aikalaskut Levillä laskettiin aurinkoisessa säässä, mutta iltapäivän finaaleihin sää heikkeni räntäsateeksi. Kisan kulkuun muuttuneet olosuhteet eivät isommin vaikuttaneet ja ennakkosuosikit pitivät pintansa SM-mitalitaistossa.

Miesten sarjassa SM-kultaan laski maajoukkuelaskija Jouni Pellinen, joka laski voittoon kaikissa finaalierissä. Imatran Urheilijoiden laskija jätti hopealle Vörå IF:n Oskar Svelsin ja pronssille Levi Ski Clubin Valtteri Tienarin. Naisten avoimessa sarjassa ei ollut osallistujia, joten alle 16-vuotiaiden sarjassa SM-kultaa laski Espoo Slalomin Kia Larilahti, hopealle Levi Ski Clubin Sini Kemppinen ja pronssinen mitali pujotettiin Levin Saija Yli-Rahnaston kaulaan.

Kilpailun teknisenä neuvontantajana toiminut ski cross-vaikuttaja Jukka Alkunen oli tyytyväinen alppilajien SM-kisaputken avauspäiväään.

– Hyvä meininki ollut koko päivän Levillä ja sitä täydensi ennätysmäärä osallistujia. Oli hienoa saada näin paljon alppihiihtäjiä mukaan kisaamaan ja positiivinen yllätys kaikkinensa, että saatiin näin runsas joukko osallistujia taistelemaan SM-mitaleista, Alkunen kertoi.

– Muuttuneet sääolosuhteet eivät liikaa haitanneet. Panoraama-hotellilta lähtenyt rata päättyi Express-tuolihissille ja toimi tähän kilpailuun hyvin, Alkunen kertoi olosuhteista.

Perjantaina alppilajien SM-kilpailut jatkuvat Ylläksellä ja Rukalla. Alppihiihtäjät laskevat Ylläksellä supersuurpujottelun mitaleista ja freestylehiihtäjät taituroivat Rukalla ski slopestylen SM-mitaleista Saaruan parkissa.

Alppihiihtokilpailuja voi seurata tulospalvelun kautta osoitteessa: www.skisport.fi/live ja freestylehiihdon tulospalvelu löytyy osoitteesta: www.skisport.fi/freestyle/live sekä suora videostreami freestylehiihdon SM-kilpailuista osoitteesta: www.skisport.fi/tv

Ski crossin SM-kilpailujen tulokset päivittyvät kokonaisuudessaan torstai-illan aikana osoitteeseen: http://www.skisport.fi/freestyle/kilpailut-ja-tulokset/tuloksia-kausi-2014-2015/sm-kilpailut

SM-mitalisti 2015 – Ski cross

Naiset 12