Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Lasten Mäkiviikko ponnistaa Tampereelle

Lasten Mäkiviikko ponnistaa Tampereelle

Julkaistu: 16.02.2015 klo 06:40
Julkaisija: Hiihtoliitto

Suomen Hiihtoliiton ja paikallisten hiihtoseurojen toteuttama Lasten Mäkiviikko saapuu Tamepreelle. Tampereella tapahtumapäiviä järjestetään maanantaista torstaihin (16.-19.2.).Tampereen Hervannan hyppyrimäellä tullaan näkemään neljän tapahtumapäivän aikana vajaa neljä sataa etukäteen ilmoittautunutta lasta.

”Lasten Mäkiviikko suuntaa seuraavaksi Tampereelle. Aurinko paistaa täällä nyt keväisesti, mutta talvisia kelejä riittää varmasti vielä. Pienellä jännityksellä odotamme innokkaita koululaisia tutustumaan mäkihyppyyn, kun viime vuotinen yritys ei onnistunut lumen puuttumisen takia", kommentoi Tampereen Pyrinnön mäkivaliokunnan puheenjohtaja Taisto Tuominen.

Alakoululaisten tapahtumapäivien lisäksi Tampereella järjestetään kaikille avoimet Lasten Mäkiviikko Jatkot. Tiistaina klo 18 alkaen parin tunnin ajan kaikki halukkaat ovat tervetulleita tutustumaan Tampereen Pyrinnön mäkikouluun. Mukaan pääsee saapumalla paikalle Hervannan mäkihyppytorneille.

Lasten Mäkiviikon aikataulu Tampereelta eteenpäin:
Vko 9, HELSINKI
Vko 10, SALPAUSSELÄN KISAT, LAHTI
Vko 11, PUIJON KISAT, KUOPIO

Lasten Mäkiviikkoon voi tutustua paremmin osoitteessa www.hiihtoliitto.fi/lastenmakiviikko.

Facebookissa: https://www.facebook.com/pages/Lasten-M%C3%A4kiviikko/583443788427130?ref=hl

Viime vuoden tunnelmiin videokoosteiden kautta voi tutustua osoitteessa www.hiihtoliitto.fi/lastenmakiviikko/videot/

Myös päiväkotien on mahdollista osallistua Lasten Mäkiviikolle omatoimisen viikko-ohjelman avulla. Päiväkotien ohjelman voi ladata osoitteessa http://www.hiihtoliitto.fi/lastenmakiviikko/paivakodit/

Pyydämme tapahtumasta kiinnostuneita median edustajia ottamaan yhteyttä mäkiviikkokoordinaattori Sanni Kivipeltoon puh. 050 590 9163.

****
Lasten Mäkiviikko on Suomen Hiihtoliiton ja hiihtoseurojen yhdessä järjestämä kiertue mäkihypyn ja yhdistetyn juniorityön tukemiseksi. Mäkiviikkotapahtuma on tarkoitettu alakoulujen oppilaille sekä päiväkotien lapsille.
Mäkiviikolla lapset pääsevät kiertuepäivien aikana tutustumaan lumilajeihin ja saavat positiivisen kokemuksen liikunnan parissa. Päiväkohtaiset ohjelmat toteutetaan yhdessä paikallisten mäki- ja hiihtoseurojen kanssa.
Mäkiviikon mahdollistaa Lidl Suomi Ky.

Lasten Mäkiviikon tuotanto:

Source Creative Oy, PL 637, 00101 Helsinki, www.source.fi